by Myo Tha Htet on Monday, 23 January 2012 at 19:04·

အလန္ အယ္လ္ဒါ (Alan Alda)

အလန္ အယ္လ္ဒါ
အလန္ဟာ ရုပ္ရွင္သရုပ္ေဆာင္၊ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာနဲ႔ ေရာင္းစြံတဲ့ စာအုပ္ေရးသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာေက်ာ္ ရုပ္ရွင္ဒါရိုက္တာႀကီး ၀ူဒီ အလန္ရဲ႕ ရုပ္ရွင္ကား Crimes and Misdemeanors မွာလည္း အဓိက သရုပ္ေဆာင္အျဖစ္ ပါ၀င္ သရုပ္ေဆာင္ဖူးပါတယ္။ အခုေတာ့ ဇနီးျဖစ္သူ အာလင္း (Arlene) အတူ သူဟာ အမ်ဳိးသမီးနဲ႔ ကေလးေတြအတြက္ ရန္ပုံေငြပြဲေတြမွာ တက္တက္ၾကြၾကြ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။

ထူးခၽြန္ေအာင္လုပ္ပါ (Make Distinctions)

ကၽြန္ေတာ့္မွာ လမ္းညႊန္ဆရာေတြ၊ တြဲဖက္သရုပ္ေဆာင္ေတြ၊ စာေရးဆရာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူ မပါဘဲ ဘာမွ လုပ္လို႔ မရတာကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ တေယာက္ထဲ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေရးႀကီးတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်ဖို႔လိုတိုင္း သူ႔ကို တမိတာပါပဲ။ သာမန္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်ဖို႔ဆိုလည္း သူ႔ လိုတာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ သိလား… တခါတေလက်ေတာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ငယ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ မွားမိရင္ ကိုယ္ မထင္မွတ္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိးေတြ ျဖစ္သြားတတ္လို႔ပါ…။

ဆရာႀကီးလိုလုိ အာလူးေပးတတ္တဲ့ ညစာအတြက္ ေစာေစာလစ္တတ္တဲ့ လမ္းညႊန္ဆရာမ်ဳိး ကၽြန္ေတာ္ မလိုခဲ့ပါဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္ သေဘာ က်တာက ကၽြန္ေတာ့္မ်က္ခုံးေပၚ စႀကၤံေလွ်ာက္၀ံ့သူမ်ဳိးပါ။ စြမ္းရည္တခု သက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ပညာတခု ရဖို႔ဆိုတာ သင္ၾကားရုံနဲ႔ မရတတ္ပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ခ်ာတိတ္ဘ၀က သရုပ္ေဆာင္ေတြကို ၾကည့္ခဲ့ၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္စားမလဲ ဆုိတာကို သိခဲ့ပါတယ္။ ခပ္ငယ္ငယ္မွာပဲ ဒီ သရုပ္ေဆာင္ ပညာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ သင္ခဲ့တယ္။ ဇာတ္စင္ေပၚမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ၿပီး ျမင္သမွ်လူကို ပရိသတ္လို႔ ထင္ေနတတ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ အခက္အခဲက မေသးလွပါဘူး။

ေတြ႕သမွ်လူကို ကၽြန္ေတာ့္ခိုက္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ဆိုတာကို ကၽြန္ေတာ္ သိခဲ့ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္လည္း သူတို႔ အႀကိဳက္ လုပ္ေနရပါလားဆိုတာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မသိခဲ့ပါဘူး။ ဇာတ္စင္က ခြာေျပးလို႔ သာမန္ လမ္းေပၚက လူတေယာက္လို ေနခ်င္ခဲ့တာ တႀကိမ္မကပါ။

အျမင္ေတြ ေျပာင္းလဲေအာင္ ဖြင့္ေပးမယ့္ လူတေယာက္ လူတိုင္းမွာ လိုသလို အဲဒီလိုေတြ႕ဖို႔ ကံလည္း ေကာင္းရပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကံေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ငယ္ငယ္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ့္ လမ္းညႊန္ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ အေတြးအေခၚကို ေျပာင္းပစ္ခဲ့ပါတယ္။

“ထူးခၽြန္ေအာင္လုပ္“ လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဆရာမက ေျပာခဲ့တယ္။ ပထမေတာ့ ဆရာမ ေျပာတာကိ ကၽြန္ေတာ္ နားမလည္ခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သိလာတာက လူတခ်ဳိ႕ရဲ႕ အျပဳအမူေတြဟာ တုန္႔ျပန္ခ်က္ ေပးစရာ မလိုဘူး ဆိုတာပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး လူေတြမွာ ဘယ္ေလာက္ အရည္အခ်င္း ရွိတယ္ဆိုတာကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ အကဲျဖတ္လာႏိုင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္သမီးေလး ဘြဲ႕ရေတာ့ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ ဒီလို ေျပာဖူးတယ္။ “အခြံမရွိဘဲ အသီးမျဖစ္ဘူး၊ ဆူးမရွိဘဲ အေကာင္ မျဖစ္ဘူး၊ မဟုတ္တာ မလုပ္ဘဲ လူမျဖစ္ဘူး။ တခုပဲ ရွိတယ္… ထူးခၽြန္မွ လူရာ၀င္မယ္၊ လူေတြက သည္းခံလိမ့္မယ္၊ အမနာပ ေျပာတာေတြက လြတ္လိမ့္မယ္“လို႔…။

ဒါေပမဲ့ တကယ္က အဲဒါထက္ေတာင္ ပိုေသးဗ်ာ၊ ဒါနဲ႔ဆက္ၿပီး “ထူးခၽြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားက်င့္ ရွိသြားရင္ ကိုယ့္ဘာသာ ကိုယ္ေတာင္ ျပန္စိန္ေခၚလိမ့္မယ္။ ကိုယ့္အေတြး ကိုယ့္အျမင္ဆိုတာကို ကမၻာႀကီးကို ၾကည့္တဲ့ ျပတင္းေပါက္ေတြပဲ၊ အဲ… ဒါေပမဲ့ တခါးမဖြင့္ဘဲ ဒါမွမဟုတ္ ျပတင္းေပါက္ကို မတိုက္ခၽြတ္ မသန္႔ရွင္းထားဘဲနဲ႔ေတာ့ အလင္းမ၀င္ဘူး“လို႔ သမီးကို ေျပာလိုက္တယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီအေတြး၊ ဒီအျမင္၊ ဒီအသိေတြက အလြန္စြမ္းတဲ့ လမ္းညႊန္ဆရာတေယာက္ မရွိဘဲနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ မရႏိုင္ပါဘူး။ အဲဒီဆရာ့ကို ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ၿပီး၊ ယုံယုံၾကည္ၾကည္နဲ႔ ဆည္းကပ္ခြင့္ ရခဲ့ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကံေကာင္းခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အတိုင္းတိုင္း(မူရင္းစိတ္)ကို အဲဒီ လမ္းညႊန္ဆရာက လက္ခံခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္အစြမ္းအစကို ကၽြန္ေတာ့္ထက္ သူက ပိုသိေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အားသန္မႈ လမ္းေၾကာင္းကိုလည္း မေရာက္ေရာက္ေအာင္ ညင္ညင္သာသာေလးနဲ႔ သူက တြန္းပို႔ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့သလို လမ္းညႊန္ဆရာမ်ဳုိးတေယာက္ေလာက္ ေတြ႕လို႔ကေတာ့ ဘယ္သူမဆို လက္တြဲခ်ိတ္ထားခ်င္မွာပဲ မဟုတ္လား။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ခ်ိတ္ထားခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္လို လုပ္လိုက္သလဲသိလား… သူ႔ကို ယူ(လက္ထပ္)လိုက္တာေပါ့…။

အလန္ အယ္လ္ဒါ