ဘ၀မွာ အခ်ိန္နဲ႔အမွ် အဆုံးအျဖတ္ (Decision) ေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခ်မွတ္ေနရပါတယ္။ ဘာပဲဆုံးျဖတ္ရပါေစ၊ နည္းနည္း အခ်ိန္ေပးၿပီး ေသခ်ာ ဆုံးျဖတ္ဖို႔ လုိပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ အေကာင္းအဆိုး အက်ဳိးဆက္ေတြကို ဆက္ၿပီး သယ္ေဆာင္ ခံစားၾကရဖို႔ ရွိေနပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ မိဘမ်ားကေတာ့ ငယ္စဥ္ကတည္းက ဒီလို ဆုံးမခဲ့ပါတယ္။ ကိုယ့္ႀကိဳက္တာ ကိုယ္လုပ္ (ႀကိဳက္ရာ ဆုံးျဖတ္ပါ)၊ ကိုယ္ျဖစ္ ကိုယ္ခံ (ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ဳိးဆက္ကို မေရွာင္လႊဲဘဲ သယ္ေဆာင္ ခံယူပါ)။ ဒီေတာ့ ဘ၀ရွည္သေလာက္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ရပါလိမ့္မယ္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်တဲ့အခါ မွန္တာေတြ ရွိသလုိ မွားသြားတာေတြ၊ လြဲသြားတာေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္၊ ဆုံးျဖတ္ခ်က္အတြက္ အက်ဳိးဆက္ကေတာ့ အနည္းနဲ႔ အမ်ားဆိုသလို တုန္႔ျပန္မႈေတြ၊ သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိလာမွာပါပဲ။ ေရွာင္လႊဲလို႔ မရပါဘူး။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းေတြ ညီ၊ ညီမေတြကို ေျပာေလ့ရွိတာက ကၽြန္ေတာ့္ မိဘမ်ား ဆုံးမခဲ့တဲ့ အတိုင္းပါပဲ၊ ႀကိဳက္တာလုပ္ပါ (ဆုံးျဖတ္ပါ)… ျဖစ္လာတဲ့ အက်ဳိးဆက္ကိုလည္း ခံယူလိုက္ပါ။ ဒါေပမဲ့ တခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အပိုထည့္ေျပာတတ္ပါတယ္၊ ႏွစ္ခါေတာ့ စဥ္စားပါလို႔။ ႏွစ္ခါစဥ္းစားတာက တခါတည္း စဥ္းစားတာထက္ စာရင္ေတာ့ ဆုံးျဖတ္တဲ့ေနရာမွာ ပိုအက်ဳိးရွိမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ပါတယ္။

ဒီစာစုထဲမွာေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ကၽြန္ေတာ္ ႀကဳံေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ အထဲက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဖတ္မိတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြ အေတြ႕အႀကဳံေလးေတြ ရရာရေၾကာင္း တင္ျပေပးဖို႔ ရည္ရြယ္ထားပါတယ္။ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ မွန္သြားလို႔ အဆင္ေျပသြားတဲ့ အေၾကာင္းေတြထက္စာရင္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ လြဲသြားလို႔ ခံလိုက္ရတဲ့ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပမွာပါ။ ကိုယ့္ေပါင္ကိုယ္လွန္ ေထာင္းတယ္လို႔ ဆုိခ်င္ဆို…။

ပထမဆုံး ေလာေလာလတ္လတ္ အျဖစ္တခုနဲ႔ စလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၾကာသပေတးေန႔ (ဇူလိုင္ ၁၄ ရက္) က ရုံးက ဆင္းလာေတာ့ နည္းနည္း ေမွာင္စျပဳေနၿပီ၊ ည ၉ နာရီ ေက်ာ္ေနၿပီ။ ဘူတာရုံ အ၀င္လည္းက်ေရာ လူတေယာက္က ကၽြန္ေတာ့္ဆီ တန္းတန္မတ္မတ္ ေရာက္လာၿပီး “တခုေလာက္ ကူညီလို႔ ရမလားခင္ဗ်ာ“ ဆိုၿပီး ေျပာလာတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ လူတေယာက္က ေသေသခ်ာခ်ာ အကူအညီေတာင္းတာမ်ဳိးေတြ ႀကဳံဖူးသလို ကူလည္း ကူညီေပးခဲ့ဖူးပါတယ္။ မွတ္မွတ္ရရ အိမ္နားက ဘဂၤါလီ (ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ႏိုင္ငံမွ) ကုလားတေယာက္က အိမ္ႏွစ္လုံးပိုင္ေတာ့ သူ႔အေမေနတဲ့ အိမ္ဘက္က ဘီရိုတလုံးကို သူ႔အိမ္ဘက္ ေရႊ႕တာမွာ ၀ိုင္းမေပးပါဆိုတာနဲ႔ (ရုံးက ျပန္လာတဲ့ တရက္မွာပါပဲ) သယ္မ ေပးလိုက္ရပါတယ္။

ဘူတာရုံမွာဆုိလည္း ကေလးအေမတေယာက္တည္းက ကေလးတြန္းလွည္းနဲ႔ဆိုရင္ ဘူတာအတက္အဆင္း ေလွကားထစ္ေတြမွာ တေယာက္တည္း သယ္ဖို႔ လုပ္ေနတာေတြ႕လို႔ တျခားကူမယ့္သူလည္း မရွိဘူးဆိုရင္ ၀ိုင္းကူသယ္ေပးလိုက္တာပါပဲ။ အဲဒီလို ကူတဲ့လူေတြကေတာ့ တေယာက္မဟုတ္ တေယာက္ ရွိတတ္ပါတယ္။

ဒါနဲ႔ ခုနလူ လာအကူအညီေတာင္းတာကို “ဘာလုပ္ေပးရမွာလဲ“ လို႔ေမးလိုက္ေတာ့ “ကားေလး ၀ိုင္းတြန္းေပးပါ“ တဲ့၊ ေအာ္… သူ႔ကား ဒီနား ပ်က္သြားတယ္ ထင္ပါ့လို႔ ေတြးလိုက္ၿပီး ေအးေလ… တြန္းတာေပါ့ဆိုၿပီး သူ ေခၚရာေနာက္ လိုက္လာခဲ့ပါတယ္။ “မင္းက ရဲကို အကူအညီ မေတာင္းဘူးလား၊ လန္ဒန္ရဲေတြက အားကိုးရသားပဲ“လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္ပါေသးတယ္။

သူက ရဲမေတြ႕ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့အျပင္ “မင္းက မြတ္ဆလင္လား၊ ဘယ္ကလဲ“ လို႔ လာေမးေနေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ “မဟုတ္ဘူးကြ၊ ငါက ဗုဒၶဘာသာ၀င္ကြ၊ ျမန္မာျပန္က လာတယ္“လို႔ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ တခါ ဆက္ၿပီး “မင္း ျမန္မာျပည္ေရာ သိသလား၊ အိႏၵိယနဲ႔ တရုတ္ျပည္ၾကားက ႏိုင္ငံကြ“ လို႔ ထပ္ေျပာလုိက္ပါေသးတယ္။ ဒီလိုပဲ ကၽြန္ေတာ္က ႀကဳံရင္ႀကဳံသလို ကၽြန္ေတာ့္တိုင္းျပည္ကို ေစ်းကြက္တင္တတ္ပါေသးတယ္။ သူက ကၽြန္ေတာ့္ အရြယ္ေလာက္ပါပဲ၊ ပိန္ပိန္ပါးပါး အရပ္ကေတာ့ နည္းနည္းရွည္တယ္၊ ေျခာက္ေပသာသာေလာက္ ရွိမယ္ထင္တယ္။ သူက ပါကစၥတန္ကလို႔ ေျပာတယ္။

ဒါနဲ႔ နည္းနည္းေလွ်ာက္လာမိေတာ့ “ဟ.. မင္း ကားက ဘယ္မွာလဲကြ“လို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ “ဟိုး… ေရွးနားေလးမွာပါ“ လို႔ ေျပာျပန္တယ္။ ေရွ႕နားမွာ လမ္းဆုံတခု ေတြ႕တာနဲ႔ လမ္းဆုံနားထင္ပါရဲ႕လုိ႔ ေတြးမိၿပီး မထူးပါဘူးကြာ၊ ကူညီလိုက္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္လို႔ ဆုိၿပီး ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ မီးပြိဳင့္ကူးၿပီး နည္းနည္း ေလွ်ာက္လာျပန္ေတာ့ “ဟ… မင္းဟာက ေ၀းမယ္ထင္တယ္၊ ေရွ႕က တာနယ္လ္ (ေျမေအာက္လိႈဏ္ေခါင္း) ထဲမွာလား“ လို႔ ေမးျပန္ေတာ့ သူက မဟုတ္ဘူးတဲ့၊ တမိုင္ေလာက္ေတာ့ ေလွ်ာက္ရဦးမယ္တဲ့။

ဟာ… ဆရာ၊ ဒါဆို မကူညီႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ငါ ေနာက္က်ေနၿပီ။ ျပန္ရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ျပန္လွည့္ထြက္ဖို႔ လုပ္လိုက္တယ္။ “ဟာ… ကူညီပါဗ်ာ၊ ဒီမွာ အိမ္မွာ ကေလး က်န္ခဲ့လို႔ပါ“ ဆိုၿပီး တယ္လီဖုန္းထဲက ကေလးဓာတ္ပုံေလး တပုံျပျပန္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ္က “မင္း ၉၉၉ ကို ဖုန္းဆက္ပါလား“ လို႔ မေျပာလိုက္မိတာ ကၽြန္ေတာ့္အမွားပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က တကယ့္ကို သေဘာရိုးနဲ႔ ကူညီဖို႔ လိုက္လာခဲ့မိတာကိုး။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ခ်က္ခ်င္းပဲ ေတြးလိုက္မိတယ္၊ ဒီေကာင္ ငါ့ကို ဘတ္မလို႔လား…၊ ဘာလုပ္မလို႔လဲ၊ သူ တကယ္ အကူအညီ ေတာင္းေနတာလား။ ကၽြန္ေတာ့္ ေခါင္းထဲ အလကားေနရင္းကို အေျပးအလႊား စဥ္းစားေနရၿပီ။ အခုလိုေတာ့ လန္ဒန္မွာ တခါမွ မႀကဳံဖူးဘူးေလ၊ သူမ်ားေတြေတာ့ ေရႊလက္စြပ္ျပၿပီး မင္းယူလိုက္… ငါ့ကိုေတာ့ ဘယ္ေလာက္ေပး ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္လို႔ ႀကဳံဖူးသူေတြက ေျပာျပၾကတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေရႊလက္စြပ္ ကိုင္ထားတဲ့ အေဒၚႀကီး တေယာက္ကို တခါက ေတြ႕ဖူးေပမယ့္ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘာမွ ေျပာမလာေတာ့ လက္ေတြ႕မႀကဳံဖူးေသးဘူး။ အခုက လက္ေတြ႕ႀကဳံေနရၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္တခု ခ်ရေတာ့မယ္။ ဘယ္လို ဆုံးျဖတ္မလဲ။ ဘာလုပ္ရမလဲ။ ဒီလူ ဘာဆက္ ေျပာမလဲ။

သူက “ဒီလိုလုပ္ပါလား၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကားအတြက္ ဆီ၀ယ္ဖို႔ ပိုက္ဆံနည္းနည္း ေပးပါလား“ တဲ့။ အင္း… နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ေပးလိုက္ပါမယ္ေလ၊ တဖက္သားမွာ အကူအညီ တကယ္လိုတယ္ဆိုလည္း ကူညီရာေရာက္တာေပါ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးမိျပန္တယ္။ ဘယ္ေလာက္ေပးရမွာလဲလို႔ ျပန္ေမးၾကည့္လိုက္ေသးတယ္။

“၇၀“…

“ဘာ ၇၀“

“မဟုတ္ပါဘူး… ၁၇ ပါ“

“၁၇“

အင္း… ဒီလူေတာ့ ခြင္ဖန္ေနၿပီ ထင္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးတယ္။ သူ႔ပုံၾကည့္ရတာလည္း လူလိမ္လုိလို၊ ေဆးဘဲလိုလို ရုပ္ေပါက္ေနေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္က အဲဒီအခ်ိန္မွာ အလြန္ေကာင္းေနပုံ ရတယ္။ လူလိမ္ေတြမွာ ညိွဳ႕ဓာတ္ ရွိတယ္ဆိုတာ တကယ္မွန္ရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အညိွဳ႕ခံလိုက္ရၿပီပဲ။ ကၽြန္ေတာ္ ေပးခ်င္ေနတယ္၊ သူ႔ပုံစံက အလြန္ေတာင္းပန္ေနတဲ့ပုံ၊ တကယ့္ကို အကူအညီ တကယ္လိုေနတဲ့ပုံ၊ ကေလးပုံေလး ျပလာတာ… အကြက္ကေတာ့ အားလုံး လွေနတယ္။ လူလိမ္ေတြက ဘယ္သူ႔ကို ဘယ္လို လိမ္လိုရတယ္ဆိုတာ သိတယ္တဲ့။ ကၽြန္ေတာ့္ပုံစံက လိမ္လို႔ရတဲ့ပုံစံ ေပါက္ေနေလာက္ပုံရတယ္။ ဒါေတြက ေနာက္မွ ျပန္စဥ္းစားမိတာေတြပါ။

အဲဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္က ရွင္းရွင္းေလးပဲ၊ ကူညီလိုက္မယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူေခၚတဲ့ေနာက္ေတာ့ မလုိက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ပိုက္ဆံ နည္းနည္းပါးပါး ေပးလိုက္ရတာက အေရးမႀကီးဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ ဗိုက္ဆာေနၿပီ၊ အိမ္ျပန္မယ္၊ အိမ္နားက ဆိုင္မွာ တခုခု စားမယ္။ ကိုယ့္အခန္း ျပန္ေရာက္ရင္ အင္တာနက္ တခ်က္ၾကည့္ၿပီး အိပ္ေတာ့မယ္။ မနက္ျဖန္က်ရင္လည္း ရုံးက အေစာႀကီး သြားရဦးမွာ…။

“ကိုယ့္လူ ၁၇ ေပါင္က နည္းနည္းေတာ့ မ်ားတယ္၊ ကဲ ဟုတ္ပါၿပီ… ခင္ဗ်ားကို ကၽြန္ေတာ္က ပိုက္ဆံေပးၿပီ ထားပါဦး၊ ခင္ဗ်ားကားကလည္း ပ်က္ေနတာ ဘယ္လိုလုပ္ ဆီဆိုင္သြားမလဲ“။ အဲဲဒီမွာ ကၽြန္ေတာ့္ စဥ္းစားတာေတြက ေလာဂ်စ္မက် (ေၾကာင္းက်ဳိးမမွန္) ေတာ့ဘူးဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ သတိမထားႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ သတိလြတ္သြားၿပီေလ။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ပိုက္ဆံ နည္းနည္းပါးပါးေပးၿပီး ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ဖို႔ပဲ ဆုံးျဖတ္မိသြားတာကိုး။

သူ ပထမ ကၽြန္ေတာ့္ကို ကားတြန္းေပးဖို႔ အကူအညီေတာင္းတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ ကားက အေ၀းႀကီးမွာလို႔ ေျပာတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ ဆီ၀ယ္ဖို႔ ပိုက္ဆံေပးပါလို႔ ေတာင္းျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္က “ဟ… ေ၀းတယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ မလိုက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ေဆာရီးပဲ… ရဲကိုပဲ အကူအညီေတာင္းပါ“ ဆိုၿပီး ပထမေတာ့ ျပန္လွည့္ဖို႔ လုပ္လိုက္ေသးတယ္။

အဲဒီမွာ သူက တခါ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာတာက အခုကူညီတဲ့ေငြကို ဘဏ္ကေန ေငြျပန္လႊဲေပးမယ့္အေၾကာင္း၊ ဒါမွမဟုတ္လည္း ဘယ္မွာေနတာလဲလို႔ ေမးၿပီး အခုညပဲ အိမ္လာပို႔လိုက္မယ္လို႔ တခါ ေျပာျပန္ပါတယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ မင္း… ငါနဲ႔အတူတူ လိုက္ခဲ့ၿပီးရင္ မင္းကိုပါ အိမ္ျပန္ပို႔ေပးမယ္လို႔လည္း ဆိုျပန္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူနဲ႔ ဘာမွ ဆက္မလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ပိုက္ဆံေပးလိုက္ေတာ့မယ္၊ အလွဴေပါ့… လိမ္ေတာ့လည္း လိမ္ေပါ့လို႔ ေတြးမိၿပီး ေနာက္ဆုံး ေမးခြန္းတခု ေမးလိုက္မယ္… ေက်နပ္စရာေကာင္းရင္ ငါ ပိုက္ဆံေပးလိုက္ေတာ့မယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆုံးျဖတ္လိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆုံးျဖတ္လိုက္ၿပီ။

ဒါနဲ႔ ခုန ေမးခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ေမးပါတယ္။ “ကဲ… မင္းကို ပိုက္ဆံေပးရင္ ဆီ ဘယ္လို သြား၀ယ္မလဲ“ “ငါ့ကားမွာ ဆီပုံးပါတယ္၊ အဲဒါေလးနဲ႔ သြား၀ယ္လိုက္မွာေပါ့“။ ဟား ဟား… ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္ထဲထားတဲ့ ကတိ တည္ရေတာ့မယ္၊ သူ႔အေျဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေက်နပ္ေစပါတယ္။ အိတ္ထဲက ပိုက္ဆံ ၂၀ တန္ တရြက္ကို ထုတ္လိုက္တယ္။ သူ႔ကို ေပးလိုက္တယ္၊ ကဲ… သြားေတာ့ကြာ။

သူက ကၽြန္ေတာ့္လက္ေမာင္းကို ကိုင္တယ္၊ “ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ မင္း အိမ္ကို ဘယ္အခ်ိန္ ျပန္ေရာက္မလဲ၊ အခုညပဲ အိမ္ကို လာပို႔လိုက္မယ္“

“မလုိဘူး… မပို႔နဲ႔၊ မင္းကို အပိုင္ေပးတာ… ထားလိုက္ေတာ့၊ သြားေတာ့… ငါလည္း သြားေတာ့မယ္“

“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္၊ ဒါဆို ငါ ဗလီကို လွဴလိုက္မယ္“

“အိုေက…“။

ကၽြန္ေတာ္ ပိုက္ဆံ ၂၀ အတြက္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရွိေနလြန္းတာကို အံ့ၾသမိတယ္။ လိမ္တဲ့လူေတြဟာ လူေတြ သေဘာေကာင္းခ်ိန္ကို သိပါသလား။ ကၽြန္ေတာ္ဟာ သုံးပဲနိအတြက္ေတာင္ ေစးႏွဲတဲ့သူပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လမ္းထိပ္က လန္ဒန္တၿမိဳ႕လုံးမွာ ဆိုင္ခြဲေတြရွိတဲ့ (ခ်ိန္းစတိုး) LiDL ကုန္စုံဆိုင္မွာ ေစ်း၀ယ္လို႔ရွိရင္ ဆိုင္က ေစ်း၀ယ္ကို အိတ္မေပးပါဘူး။ ေစ်း၀ယ္က ပစၥည္းေတြထည့္ဖို႔ အိတ္လိုခ်င္ရင္ သုံးပဲနိနဲ႔အထက္ ေပးရတဲ့ ပလတ္စတစ္ လက္ဆြဲအိတ္ေတြ ၀ယ္ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒီ သုံးပဲနိ ကုန္မွာစိုးလို႔ အိမ္က အိတ္ကို ယူယူသြားပါတယ္။ ပဲနိကအစ တေပါင္ ႏွစ္ေပါင္ သုံးတာေတာင္ စစ္စီသူျဖစ္ပါရက္နဲ႔ ဒီငနဲကိုေတာ့ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ပိုက္ဆံ ၂၀ ေပးလိုက္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ဆုံးျဖတ္ခ်က္အတြက္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ရွိေနတာဟာ အံ့ၾသစရာေကာင္းေနပါတယ္။ အဲဒီဆုံးျဖတ္ခ်က္ရဲ႕ အရင္းခံအေၾကာင္းကလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၵျမတ္စြာက ေဟာၾကားထားတာကိုးဗ်၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ဳိးျဖစ္တယ္လို႔…။ ျဖစ္သမွ်အက်ဳိးတရားတိုင္းမွာ အရင္းခံ အေၾကာင္းတရားေတြ ရွိေနတာကိုး…။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္း အေကာင္းလို႔ ဆုိတတ္ၾကတယ္။ ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္း အေကာင္းမွန္ရင္ေတာ့ အက်ဳိးဆက္ကလည္း ေကာင္းရင္ ေတာ္တာေပါ့။

ေျပာရရင္ေတာ့ အဲဒီအေၾကာင္းက နည္းနည္းရွက္စရာပါ၊ ဒါေပမဲ့လည္း ဆင္ျခင္စရာေလးေတြ ပါသမို႔ ေျပာျပပါ့မယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေဖေဖာ္၀ါရီလက ကၽြန္ေတာ္ ရုံးအားလပ္ရက္ရလို႔ အတၱလႏၱိတ္ သမုဒၵရာထဲက ဆဲလ္တစ္ပင္လယ္မွာရွိတဲ့ ယူေကပိုင္ စစၥလီကၽြန္းစုဆီ သြားပါတယ္။ လူပ်ဳိႀကီးမို႔ တေယာက္တည္း သြားတာကေတာ့ အထူးေျပာစရာ မလိုဘူး ထင္ပါတယ္။ ေျပာစရာ လိုတာက ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အမွားတခုအေၾကာင္းပါ။

ပင္လယ္ထဲက ကၽြန္းကလည္း ျဖစ္၊ ေနရတာကလည္း ရဲတုိက္ဟုိတယ္ႀကီးမွာ ေန၊ အျပင္မွာလည္း မိုးကလည္း ရြာေနေတာ့ အဲဒီတညက အျပင္ မထြက္မိပါဘူး။ မထြက္မိဘဲ ဘာလုပ္မိသလဲဆိုေတာ့ တေယာက္ထဲ ပ်င္းပ်င္းရွိတာနဲ႔ အိုင္ဖုန္းကို ကလိရင္း Porn site တခုကို သြားၾကည့္မိပါတယ္။ ေကာင္မေလးက အေခ်ာေလးဆုိေတာ့ ၾကည့္ခ်င္မိသြားပါတယ္။

“ပိုက္ဆံေပးတဲ့“။

နမူနာ (trial) စာ အေမရိကန္ေဒၚလာ တေဒၚလာတဲ့။ “အို… အပ်င္းေျပေပါ့။ တေဒၚလာဟာ စတာလင္ေပါင္နဲ႔ဆုိ ပဲနိ ၇၀ ေလာက္ရွိတဲ့ဟာ…“ ဆိုၿပီး ဖီလင္တက္မိေတာ့ အြန္လိုင္းမွာ ဘဏ္စာရင္း အခ်က္အလက္ေတြ ျဖည့္မိေရာဗ်ဳိ႕။ ဒီဆိုက္ေတြက အႀကံအဖန္ေတြက အမ်ားသား မဟုတ္လား။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲဗ်ာ၊ တခုၿပီးတခု ဆိုက္ေတြ တက္လာေတာ့တာေပါ့။

တျခားလင့္ခ္ေတြေလ…၊ တခုၿပီးတခု ဘာေတြမွန္းမသိ… (တကယ္ေတာ့ ေနာက္တဆိုက္ ေနာက္တဆိုက္ ေၾကာ္ျငာေတြပါ။) တက္လာေနတာမွာ ကြန္နက္ရွင္ကလည္း ပင္လယ္ထဲက ကၽြန္းဆိုေတာ့ ဒီေလာက္မေကာင္းဘူးေလ… ဒါနဲ႔ အို ေတာ္ပါၿပီကြာ ဆုိၿပီး ကန္စဲ (ရပ္နား) လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာတာက နမူနာ (trial) ကို ကန္စဲ (cancel) လုပ္လိုက္တာပါ။ အင္း… ပဲနိ ၇၀ ေတာ့ ပါသြားၿပီ၊ အလကားဟာေတြလို႔ စိတ္ထဲ ထားလိုက္ၿပီး ငါေတာ့ မဟုတ္တာေတြ ေလွ်ာက္လုပ္မိတယ္၊ စိတ္ကလည္း မေကာင္းတဲ့ဘက္ကို အၿမဲေရာက္ေနပါလားလို႔ ေတြးမိၿပီး ေနာက္မွာေတာ့ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ပဲ ေနလိုက္ပါေတာ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ လန္ဒန္မွာဆို ကိုယ့္ကြန္ပ်ဴတာနဲ႔ကိုယ္ ႀကိဳက္သလို ၾကည့္လို႔ရေနပါလ်က္နဲ႔ ကၽြန္းေပၚရက္မွ ဖီလင္တက္လာက တေၾကာင္း၊ အိုင္ဖုန္းနဲ႔ စမ္းၾကည့္ခ်င္တာက တေၾကာင္း၊ ေနာက္ နမူနာ ဆိုတာက ဘယ္လိုဟာလဲလို႔ သိခ်င္တာက တေၾကာင္း၊ ေနာက္ၿပီး ရိုးရိုးသားသား မွန္မွန္ကန္ကန္ ၀န္ေဆာင္မႈေတြလို႔ ယုံၾကည္မိတာက တေၾကာင္း အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ စမ္းၾကည့္မိတာပါ။ ေျပာရရင္ ရွက္လည္း ရွက္ပါတယ္၊ အက္ပ္စတိုး (app store) ကေန တကယ့္ အသိအလိမၼာ၊ ဥာဏ္ပညာ တုိးေစမယ့္ ကိစၥေတြကိုေတာ့ ပဲနိ ၅၀ ဆိုလည္း မ၀ယ္ခ်င္ပါဘူး၊ ၁ ေပါင္ဆုိလည္း ေစ်းႀကီးတယ္ ထင္ၿပီး မ၀ယ္မိပါဘူး။

အခုဟာေလးက်ေတာ့ ပဲနိ ၇၀ ထဲပါဆိုၿပီး ႏွေမ်ာရမွန္း မသိေတာ့ဘဲ စမ္းၾကည့္ခ်င္ခဲ့မိပါတယ္။ ကိုယ္ကသာ ပဲနိ ၇၀ လို႔ ထင္မိလိုက္တာကိုးဗ်၊ တကယ္ေတာ့ ဘဏ္၀န္ေဆာင္မႈက ေငြတခါလႊဲတုိင္း (one transaction) ၁ ေပါင္ ထပ္ယူေနတာကိုေတာ့ မသိလိုက္ဘူးေလ။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္ထင္လိုက္တာက စမ္းၾကည့္တယ္၊ အဆင္မေျပဘူး၊ လိမ္တယ္၊ ပဲနိ ၇၀ ဆုံးတယ္။ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္သြားတယ္။

အလုပ္ေတြနဲ႔ရႈပ္၊ အိမ္ျပန္၊ ျပန္လာ၊ အလုပ္ေတြနဲ႔ရႈပ္၊ ဘဏ္စာရင္းရွင္းတမ္းေတြ ႏွစ္လတခါ ေရာက္လာေတာ့လည္း ေသခ်ာ မၾကည့္မိ… ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပါပဲ။ လန္ဒန္ေရာက္ၿပီး တလအတြင္းမွာပဲ ဘဏ္ကတ္နဲ႔ဘာနဲ႔ျဖစ္လာလို႔ အလိုအေလ်ာက္ေငြထုတ္စက္ (cash machine) ကေန ေငြထုတ္ထုတ္ သုံးေနတာကိုးဗ်ာ၊ ေငြထုတ္ရင္ ရွင္းတမ္းစာရြက္ေလး (slip) ကို ကၽြန္ေတာ္က အၿမဲထုတ္ထားတတ္တယ္၊ ဒါဆို ဘဏ္စာရင္းမွာ ေငြ ဘယ္ေလာက္က်န္တယ္ ဆိုတာကို သိေနတာေပါ့။

ၿပီးခဲ့တဲ့ တလအတြင္းမွာေတာ့ အဲဒီလို ေရွ႕ေျပစာနဲ႔ ေနာက္ေျပစာေလးေတြ တိုက္ၾကည့္ၿပီး စိတ္ကူးထဲကေန ႏုတ္ၾကည့္တာေပါ့ေလ၊ အိုင္ဖုန္းဖိုး လစဥ္ ျဖတ္ခံရတာက ဘယ္ေလာက္၊ ေျမေအာက္ရထားခ ေပးလိုက္ရတာက တလ ဘယ္ေလာက္၊ အိမ္လခက တလ ဘယ္ေလာက္၊ ခ်ည္ေဘာင္းဘီတထည္ ၀ယ္တာက ဘယ္ေလာက္ စသျဖင့္ေပါ့ေလ ဘဏ္ကတ္နဲ႔ သုံးထားေတြကို ႏုတ္ၾကည့္ၿပီး တြက္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ (တကယ့္ကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါး စာရင္းကိုက္ ၾကည့္တာပါပဲ) ေပါင္ ၂၀၊ အစိတ္ေလာက္ကြာေနတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒါကို ၿပီးခဲ့တဲ့ တလေလာက္က တခါ သတိထားမိခဲ့တယ္၊ ၿပီးခဲ့တဲ့ ရက္ပိုင္းကတခါ သတိထားမိျပန္တယ္။ ဒါနဲ႔ မဟုတ္ေသးပါဘူး… ငါ့ ပိုက္ဆံမ်ား တေယာက္ေယာက္က ခိုးထုတ္ေလသလားလုိ႔ သံသယ၀င္လာလို႔ အိမ္ေရာက္တာနဲ႔ ေရာက္ႏွင့္ထားႏွင့္တဲ့ ဘဏ္က ႏွစ္လတခါေလာက္ ပို႔ေပးတဲ့ ဘဏ္စာရင္း ရွင္းတမ္းေတြကို ျပန္ၾကည့္ေတာ့မွ အလားလား ေအာ္ရေတာ့တာပါပဲ။

အဲဒီဆိုက္ကို အၾကည့္ေကာင္းလို႔ဗ်ာ၊ လစဥ္ပုံမွန္ ၂၂ ေပါင္ေက်ာ္၊ ေငြလႊဲအတြက္ ဘဏ္၀န္ေဆာင္မႈ ၁ ေပါင္… စုစုေပါင္း ၂၃ ေပါင္ေက်ာ္ေလာက္ လစဥ္ အျဖတ္ခံေနရေတာ့ကာ ေဖေဖာ္၀ါရီလက စတြက္ရင္ အခု ဇူလိုင္လအထိ ေျခာက္လနီးပါး ေငြ ၁၀၀ ေက်ာ္… ေသၿပီေပါ့ဗ်ာ။ ဖီလင္ေလး တကြက္အတြက္ အဆုံးအျဖတ္ေလး တခ်က္ မွားမိတာ ၁၀၀ ေက်ာ္ ေျမာက္ေပါ့။ ေစးႏွဲသူႀကီးခမ်ာ ဘယ္ေလာက္ေတာင္မွ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မလဲ စဥ္းစားသာၾကည့္ပါေတာ့ဗ်ာ။

ဒါနဲ႔ ေငြစာရင္းေတြကို ေသခ်ာကိုင္၊ လစဥ္ အဲဒီဆိုက္ကေန ေတာင္းဆိုလို႔ ဘဏ္ကေန လစဥ္ လႊဲေပးေနတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကို မွင္နဲ႔၀ုိင္းျပၿပီး ေနာက္တရက္ ဘဏ္ကို သြားရေတာ့တာေပါ့။ ဘဏ္က မန္ေနဂ်ာနဲ႔ေတြ႕ၿပီး “ကူညီပါခင္ဗ်ာ၊ ဒီဆိုက္ကို ခဏေလး ၀င္ၾကည့္မိတာ မွန္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈက အလြန္ညံ့လို႔ ခ်က္ခ်င္းပဲ ရပ္နားလိုက္ပါတယ္၊ တေဒၚလာဆိုလို႔ စမ္းၾကည့္မိတာပါ။ အခုေတာ့ လစဥ္ ၂၂ ေပါင္ေက်ာ္ ယူထားပါတယ္၊ ခင္ဗ်ားတို႔ ဘဏ္ကလည္း ၀န္ေဆာင္ခ ဆိုၿပီး ေငြတခါ လႊဲတိုင္းကို ၁ ေပါင္ယူပါတယ္၊ အဲဒါလို လစဥ္ယူေနတာေတြကို တားလည္း တားေပးပါ၊ လိမ္ယူသြားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြလည္း ျပန္လိုခ်င္ပါတယ္“ လို႔ ေတာင္းဆိုရတာေပါ့။

အဲဒီဘဏ္ကို ဘဏ္၀န္ေဆာင္ခဆုိၿပီး လစဥ္ ၈ ေပါင္ ေပးရတယ္ေလ၊ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က သူတို႔ရဲ႕ ဘဏ္ ကပ္စတန္မာ (ဘဏ္၀န္ေဆာင္မႈ အသုံးျပဳသူ)…၊ အခု ကပ္စတန္မာ ဒုကၡေရာက္တာ ကူညီေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အဲဒီလို ခပ္ရဲရဲပဲ ေဒါင္းတလူေမာင္းတလူ (ကိုယ္အမူအရာ မာန္ပါပါ)နဲ႔ ေတာင္းဆိုေတာ့တာေပါ့။ အားရစရာပါပဲ…၊ ဘဏ္မန္ေနဂ်ာက ဘာျပန္ေျပာတယ္ ထင္ပါသလဲ။

“မင္းက ေပးလိုက္ပါဆိုလို႔ ငါတို႔က သူ႔(ဆိုက္)ကို ေပးတယ္ေလ၊ ဘဏ္စာရင္း အခ်က္အလက္ေတြကို မင္း ျဖည့္တယ္မို႔လား…၊ ဒီေတာ့ ငါတို႔ ဘာမွ မလုပ္ေပးႏိုင္ပါဘူး“ လို႔ မန္ေနဂ်ာမက မၿပဳံးမရယ္ မ်က္ႏွာေပးနဲ႔ ေျပာလာပါတယ္။

“ဟ… ငါက မင္းတုိ႔ရဲ႕ ကပ္စတန္မာေလ… ငါက အလိမ္ခံေနရပါတယ္၊ မေပးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး၊ ပိတ္လိုက္ပါေတာ့ တားလိုက္ပါေတာ့လို႔ ေျပာတာကို ဘာျဖစ္လို႔ မလုပ္ေပးႏိုင္ဘူး ေျပာရတာလဲ“ လို႔ ျပန္ေမးရတာေပါ့။ သူက တခါ “မင္းက သူတို႔ ဆုိက္မွာ ဘဏ္စာရင္း အခ်က္အလက္ သြားျဖည့္လုိက္တယ္ေလ၊ ဒါေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီေတာ့ သူတို႔ကို ဆက္သြယ္ပါ၊ မယူနဲ႔ေတာ့လို႔ ေျပာပါ… မင္း သူတုိ႔နဲ႔ေရာ ဆက္သြယ္ၾကည့္ၿပီးၿပီလား“ လို႔ ခပ္တည္တည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးျပန္ပါတယ္။

“ဆက္သြယ္ၾကည့္ၿပီးၿပီ၊ ဒီေကာင္ေတြက အလိမ္ေတြ… ငါက ခံလိုက္ရတာ… ပိုက္ဆံေတြ ၁၀၀ ေက်ာ္ပါသြားတာ… ငါ့ ပိုက္ဆံေတြ ျပန္ရေအာင္ လုပ္ေပးပါ၊ ဒါဟာ လိမ္လည္မႈပါ“ လို႔ နည္းနည္း အသံက်ယ္က်ယ္၊ မ်က္ရည္၀ဲ၀ဲ၊ မ်က္ႏွာေပးကလည္း အင္မတန္ သနားစရာေကာင္းတဲ့ ပုံစံနဲ႔ လုပ္ျပေတာ့မွ မန္ေနဂ်ာမ (ခံစားတတ္တဲ့ အသည္းႏွလုံးလည္း မရွိဘူး ထင္ပါရဲ႕) က “ေအး… ဒီလိုဆုိလည္း ဒီဖုန္းကို ဆက္၊ အခု ငါ့ကို ေျပာျပသလို ျပန္ေျပာျပ… သူတို႔ ကူညီေပးႏိုင္မလားေတာ့ မသိဘူး“ လို႔ လုပ္ပါတယ္။ ခုနကထဲက အဲဒီလို မေျပာဘူးလို႔ စိတ္ထဲက ေျပာမိပါတယ္။

မန္ေနဂ်ာမက ဖုန္းနံပါတ္တခုကို စာရြက္ပိုင္းတခုမွာ ေရးေပးၿပီး ဒါက ကိုယ့္ ဘဏ္ေငြစာရင္းကို လိမ္ညာခံရတယ္လို႔ ယူဆရင္ တိုင္းၾကားရတဲ့ ဌာနရဲ႕ နံပါတ္ပါလို႔ ေျပာျပတယ္၊ ၿပီးေတာ့ တယ္လီဖုန္း တင္ထားတဲ့ စားပြဲတခုကို လက္ညိွဳးထိုးျပၿပီး “ကဲ… ဟိုဖုန္းနဲ႔ သြားေခၚ၊ ေျပာျပ“ လို႔ ဆိုၿပီး ထြက္သြားပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္ေတာ္ နံပါတ္ေတြ ႏွိပ္ၿပီး တယ္လီဖုန္း ေခၚတယ္… မိန္းမတေယာက္ကိုင္လို႔ သူ႔ကို မန္ေနဂ်ာမကို ေျပာခဲ့တဲ့အတိုင္း ရွင္းျပတယ္။ သူကလည္း တခါ “ဟ… မင္းဟာက မလြယ္ဘူး၊ သူတို႔ဆီကို ေငြ ထပ္မထြက္ဖို႔ ပိတ္ပါ ဆိုရင္ေတာ့ ပိတ္လိုက္မယ္၊ ေပးခဲ့ၿပီးသား (ထြက္သြားၿပီးသား) ပိုက္ဆံေတြေတာ့ ျပန္ရဖို႔ မလြယ္ေတာ့ဘူး“လို႔ ေျပာလာျပန္ပါတယ္။

“ဟာ… မလုပ္ပါနဲ႔ဗ်ာ၊ ေခၽြးႏွဲစာေလးေတြပါ၊ ဘာ ၀န္ေဆာင္မႈမွလည္း ဘုရားစူး မယူရပါဘူး၊ ၾကည့္တာျပဳတာကိုလည္း တခါဖူးမွ မတခါရပါဘူး၊ မိနစ္ပိုင္းေလး စမ္းၾကည့္မိၿပီး အဆင္မေျပလို႔ ခ်က္ခ်င္း ကန္စဲ (cancel) လုပ္ပစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူတို႔ သပ္သပ္ညစ္ပတ္တာပါ၊ လိမ္တာပါ၊ ညာတာပါ။ ေငြ ၁၀၀ ေက်ာ္ကို အလကား မဆုံးရႈံးပါရေစနဲ႔၊ ကူညီပါ၊ ကယ္ပါ“ လို႔ ထပ္ေအာ္ရျပန္ပါတယ္။

ေတာ္ပါေသးရဲ႕… ဘဏ္မွာ လူနည္းေနေပလို႔…။ ေနာက္ၿပီး ဘဏ္ႀကီးကလည္း အရြယ္အစား အင္မတန္ ႀကီးမားေပလို႔၊ ျမန္မာျပည္က ဘဏ္မ်ဳိးေတြ ဆိုရင္ေတာ့ ေဘးကလူေတြ အကုန္ၾကားကုန္လို႔ “ဟ… ဒီေကာင္ မဟုတ္တရုတ္ ဆိုက္ေတြ ၾကည့္တဲ့ေကာင္… နည္းေတာင္ နည္းေသးတယ္“ ဆိုၿပီး အထင္အျမင္ေသးတဲ့ မ်က္လုံးေတြကို ရင္ဆိုင္ေကာင္း ရင္ဆိုင္ႏိုင္ရတယ္လို႔ ေတြးမိပါေသးတယ္။

အဲဒီအမ်ိဳးသမီးကတခါ… ဒါျဖင့္ ခဏေလးေစာင့္… ေနာက္တေယာက္ကုိ လြဲေပးမယ္၊ သူ႔ေျပာၾကည့္… သူေတာ့ ကူညီႏိုင္မလား မသိဘူးလို႔ ဆိုျပန္ပါတယ္။ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူဆီ လြဲလိုက္တယ္လို႔ေတာ့ ထင္တာပါပဲ၊ ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ ဖုန္းနဲ႔ ေျပာေနရတာဆိုေတာ့ တဖက္အေျခအေနေတြကို မျမင္ရပါ၊ စိတ္ကူးနဲ႔ မွန္းၾကည့္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခဏေနေတာ့ ေနာက္တေယာက္က ဖုန္းကိုင္ျပန္ၿပီး ဘာျဖစ္တာလဲလို႔ တခါ ေမးျပန္ပါတယ္။

“ကၽြန္ေတာ္ ေဖေဖာ္၀ါရီလက အားလပ္ရပ္ ခရီးထြက္ပါတယ္၊ ဆိုက္တခုကို စမ္းၾကည့္မိပါတယ္၊ ၿပီးၿပီးေရာ မွတ္ခဲ့မိပါတယ္၊ အခု တလကို ေပါင္ ၂၂ ေပါင္ ေက်ာ္ အုပ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မသိပါဘူး။ ဒါဟာ သက္သက္မဲ့ လိမ္ညာခံရတာပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ နစ္နာပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ ပိုက္ဆံေတြကို ျပန္လိုခ်င္ပါတယ္“။ ကၽြန္ေတာ္ စကားလုံးေတြ ကရားေရလႊတ္ ေျပာေနမိတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ တျဖည္းျဖည္း သနားစရာမေကာင္းေတာ့ဘဲ လူမိုက္ဆန္ဆန္ ျဖစ္လာပါတယ္၊ “ခင္ဗ်ားတုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္ ပိုက္ဆံေတြကို ျပန္ရေအာင္ လုပ္ေပးမလား မလုပ္ေပးဖူးလား“ ပုံစံမ်ဳိးလိုေတာင္ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ထင္မိပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ အဲဒါက စိတ္ကူးပါ၊ တယ္လီဖုန္းေျပာတဲ့ အခါမွာေတာ့ စိတ္မေကာင္းလြန္းတဲ့ ဒါမွမဟုတ္ ခံျပင္းလြန္းတဲ့ မုဒ္မ်ဳိးနဲ႔ ေလသံေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလးနဲ႔ ေျပာခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေရကုန္ေရခမ္းႀကိဳးပမ္းမႈဟာ ဇြဲ၊ လုံလ၊ ၀ီရိယရဲ႕ အက်ဳိးေက်းဇူးေၾကာင့္ ထင္ပါရဲ႕…၊ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပည့္မဟုတ္ေတာင္ တ၀က္ေတာ့ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္ဆုံး တယ္လီဖုန္းေျပာလိုက္ရတဲ့ လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိသူ ျဖစ္ပုံရတဲ့ အမ်ဳိးသမီးက “အင္း… မင္း ေျပာသလိုဆိုရင္ေတာ့ ဒါကို လိမ္လည္တယ္လို႔ ငါ ယူဆလိုက္မယ္၊ ဒါေပမဲ့ ေရွ႕ဘက္က ထြက္သြားၿပီျဖစ္တဲ့ ပိုက္ဆံေတြကိုေတာ့ ငါ ျပန္ယူမေပးႏိုင္ေတာ့ဘူး၊ ရက္ေပါင္း ၁၂၀ အတြင္းက ထြက္သြားတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကိုေတာ့ ငါ ျပန္ေတာင္းေပးမယ္၊ ဒါပဲ ကူညီႏိုင္မယ္…။ ကဲ… ဘယ္လိုလဲ“ လို႔ ေျပာလာပါတယ္။

“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ေနာက္တခါ ဒါမ်ဳိးလည္း မလုပ္ေတာ့ပါဘူး၊ ဘဏ္စာရင္းရွင္းတမ္းကိုလည္း လာတဲ့အခါတိုင္း ဂရုစိုက္လို႔ စစ္ေဆးၾကည့္ပါေတာ့မယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ“ လို႔ ေက်းဇူးေတြ အထပ္ထပ္တင္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ ဖုန္းခ်လိုက္ပါေတာ့တယ္။

တယ္လီဖုန္း ခ်လိုက္ၿပီးေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ ေနရထိုင္ရတာ ေတာ္ေတာ္ႀကီး သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ေပ်ာ္လည္း ေပ်ာ္သြားပါတယ္၊ ေအာင္ၿပီ… ေအာင္ၿပီလို႔လည္း ေၾကြးေၾကာ္မိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပိုက္ဆံ ၁၀၀ ေက်ာ္ ဆုံးရႈံးခဲ့ၿပီးေနာက္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ပိုက္ဆံ ထက္၀က္ေလာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ရႏိုင္တဲ့ အခြင့္အလမ္းေလး ျပန္ေပၚလာတာပါပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလို မနက္ပိုင္းက ဘဏ္သြားထားၿပီး ႀကဳိးပမ္းေဆာင္ရြက္ထားခဲ့တဲ့ ေအာင္ျမင္မႈ အေပ်ာ္ေတြေၾကာင့္ တေနကုန္ အလုပ္လုပ္ရတာ တက္ၾကြရြင္လန္းေနခဲ့ၿပီး ညဘက္ အလုပ္ကေန အိမ္အျပန္မွာေတာ့ သူမ်ားကို အလြယ္တကူ ကူညီခ်င္စိတ္ေတြက ကဲေနတာမို႔ ပိုက္ဆံ ၂၀ ကို လြယ္လြယ္ကူကူ ထပ္ေပးလိုက္မိ ျပန္ပါတယ္။

အသည္းအသန္ အသံအုိက္တင္ေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိးလုပ္ခဲ့ၿပီးမွ ျပန္ေတာင္းဆိုခဲ့တဲ့ ပိုက္ဆံက ကၽြန္ေတာ့္ ဘဏ္စာရင္းထဲ ျပန္၀င္မ၀င္ေတာ့ မသိေသးပါဘူး။ ေနာက္ထပ္ ပိုက္ဆံ ၂၀ ကိုေတာ့ အိတ္ထဲကေန ခပ္လြယ္လြယ္ေလး ကၽြန္ေတာ္ ထုတ္ေပးလိုက္ျပန္ပါၿပီ။

အဆုံးအျဖတ္… တကယ္ေတာ့ အဆုံးအျဖတ္ပါပဲ။ အားလုံးဟာ အေၾကာင္းနဲ႔ အက်ဳိးပါပဲ…။ ဒါေပမဲ့ ဘာပဲေတြးေတြး၊ ေျပာေျပာ၊ လုပ္လုပ္… ဒီေန႔ေခတ္ကေတာ့ ကလစ္ေလး တခ်က္ေပါ့ေလ… သတိထား ဆုံးျဖတ္ၾကပါလို႔…။

ေက်းဇူူးတင္ပါတယ္ဗ်ာ။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ဇူလိုင္လ ၁၈ ရက္။
ညေန ၆ နာရီ။