ဒီလိုေလ… လူေတြက ေကာင္းတဲ့အရာေတြ လုပ္ရကိုင္ရ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ ဆိုတာကို သိထားၾကေပမယ့္ ေမ့ေမ့သြားၾကတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း အပါအ၀င္ေပါ့။ လူဆိုတဲ့အမ်ဳိးက ဆင္ေျခဆင္လက္ကလည္း အေကာင္းသားဗ်၊ မဟုတ္တာ တခုခု လုပ္ထားဦး… အဲဒီအတြက္ အေၾကာင္းျပခ်က္က ရွိၿပီးသားရယ္…။

“မ်ဳိး… မင္း မ်က္ႏွာက ၿပဳံးေနရင္ သိပ္ၾကည့္လို႔ ေကာင္းတယ္၊ မ်က္ႏွာႀကီးကို မႈန္ကုပ္ကုပ္ မလုပ္ထားပါနဲ႔“ ကၽြန္ေတာ့္ အဖြားအရြယ္ေလာက္ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံျခားသူ တဦးက ေျပာဖူးတာပါ၊ သူတေယာက္ထဲမွရယ္ မဟုတ္ပါဘူး… ကၽြန္ေတာ့္ကို အဲဒီလို ေျပာတဲ့လူေတြ ေလး၊ ငါးေယာက္ ရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ သတိရတိုင္း ႀကိဳးစားၿပီး ၿပဳံးပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ၿပဳံးဖို႔ တခါတခါ ေမ့ေမ့ေနခဲ့တယ္။

လူေတြက သိၾကပါတယ္၊ အရက္ေသာက္တာဟာ မေကာင္းဘူး… စီးပြားဥစၥာေတြ ပ်က္စီးဆုံးရႈံးေစတယ္၊ အေပါင္းအသင္းေတြရဲ႕ က်ဥ္ျခင္းကို ခံရတတ္တယ္၊ က်န္းမာေရး ထိခိုက္ေစတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘာျဖစ္သလဲ၊ လူေတြ ေမ့ေမ့သြားတယ္။ ေမ့သြားေအာင္ပဲ အရက္ေသာက္တာလို႔ သူတို႔က ဆိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတေယာက္ကဆိုရင္ အခုလို ဆိုဖူးတယ္၊ “ေမ့လိုက္ခ်င္တယ္ဗ်ာ“တဲ့။

ကၽြန္ေတာ္ သိတယ္၊ စာအုပ္ေတြ ၀ယ္ထားတာ ကုန္ေအာင္ ဖတ္ရမယ္၊ ၿပီးရင္ သူမ်ား ေပးခ်င္လည္း ေပး၊ ပစ္ခ်င္လည္း ပစ္…။ ဒီမွာက လူေတြက အိမ္ေတြ ခဏခဏ ေျပာင္းေရႊ႕ေနၾကေတာ့ ပစၥည္းေတြ မ်ားမ်ား မသယ္ခ်င္ရင္ လႊင့္ပစ္ၾကတယ္၊ စာအုပ္ေတြလည္း ပစ္တာပဲ၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ သူမ်ား ပစ္ထားတာ တခါ ေကာက္သယ္ လာဖူးတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေမ့ေနတယ္။ ဟား ဟား… တကယ္ေတာ့ မ်က္စိေရွ႕ထားၿပီး ေမ့တာမ်ဳိးကေတာ့ မေကာင္းပါဘူးဗ်ာ။

ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေနတာေတြ မ်ားတယ္။ ေကာင္းတာေတြ… ကိုယ့္အတြက္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းေစမယ့္ ကိစၥေတြကို ေမ့ေမ့လိုက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ပဲ နစ္နာဆုံးရႈံးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြလိုေတာ့ ေမ့လိုက္ခ်င္ခဲ့သူ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ဆင္ေျခ မလွဘူးလား။

ေနဦးဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္က ေမ့သာသြားတယ္၊ ခံစားခ်က္ကေတာ့ ျပင္းထန္သူတေယာက္… ေသးေသးဖြဲဖြဲေလးကေန ကမၻာပ်က္မယ့္ ကိစၥအထိ ကၽြန္ေတာ္ ခံစားတတ္တယ္၊ ခံစားတတ္သမွ ဘယ္ေလာက္ ႏူးႏူးညံ့ည့ံ ခံစားမလဲ၊ အၾကမ္းလား… ကၽြန္ေတာ္ အကုန္လုံးကို ခံစားလိုက္လုိ႔ရတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ သိပါတယ္၊ တကယ္က သရုပ္ေဖာ္ တင္ဆက္သူ (performer) တေယာက္အျဖစ္ ေလ့က်င့္ၿပီး လုပ္မယ္ဆို ကၽြန္ေတာ့္ စိတ္အခံနဲ႔ လုပ္လို႔ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေမ့ေနတယ္။

အၿပဳံးကိစၥ ျပန္သြားရေအာင္… ၿပဳံးတာဟာ မေကာင္းဘူးလား၊ ၿပဳံးတာဟာ မေကာင္းဘူးဆိုရင္ မဲ့တာဟာ ေကာင္းသလား။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အားလုံး သိပါတယ္၊ ၿပဳံးတာက ေကာင္းတယ္၊ မဲ့တာက မေကာင္းဘူး။ ကဲ… ကၽြန္ေတာ္တို႔ ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ေန႔စဥ္(အခ်ိန္ကာလ)ကေန ဘ၀(တေလွ်ာက္)ထဲမွာ ၿပဳံးတာနဲ႔ မဲ့တာ ဘယ္ဟာက ပိုမ်ားေနသလဲ။

ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းတဲ့ မိသားစု၊ ေက်ာင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္နဲ႔ ေနရာဌာနေတြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရွိေနခဲ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿပဳံးေနရယ္ေန ႏိုင္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမ့ေနလို႔ပါ၊ အဲဒီလို အခ်ိန္ေတြက ဘ၀တခုလုံးနဲ႔ ယွဥ္လုိက္ရင္ လူအမ်ားစုမွာက သိပ္မ်ားမ်ား မရွိႏိုင္ပါဘူး၊ ဒီေန႔လိုေခတ္(က်ပ္)မွာဆိုရင္ ပိုဆိုးတာေပါ့ဗ်ာ။

ဒါေပမဲ့… ဒါေပမဲ့၊ ဒီဒါေပမဲ့ကေတာ့ အေကာင္းဗ်၊ အၿမဲတမ္း ၿပဳံးေနတဲ့ လူေတြရွိတယ္၊ သူတို႔ကို ၾကည့္လိုက္ရင္ အၿမဲၿပဳံးေနတယ္။ ဥပမာ ခုန အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာခဲ့တဲ့ သရုပ္ေဖာ္ တင္ဆက္သူ (သရုပ္ေဆာင္)ေတြ၊ လူထုဆက္ဆံေရးမွဴးေတြ၊ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ၊ ေလ့က်င့္ထားသူေတြ… သူတို႔ၾကေတာ့ အၿမဲၿပဳံးေနၾကတယ္။

“ပန္းပန္လွ်က္ပါ“ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ မေဗဒါေလ.. “ငိုခ်င္ရက္နဲ႔ ဇာတ္ကြက္ကိုဆ… ရယ္လိုက္ရတယ္“တဲ့။ သူတို႔ ရင္ထဲမွာ ငိုေနေပမယ့္ အခု ရယ္ဆို မ်က္ႏွာက ၿပဳံးျပႏိုင္တယ္ေလ၊ ဒါက သူတို႔ အလုပ္ကိုးဗ်လို႔ ဦးေလး ဆင္ျခင္ေပးေတာ့မယ္နဲ႔ တူပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမ့ေနလို႔ပါ၊ ဒီလို ၿပဳံးႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလ့က်င့္ထားလို႔ ရပါတယ္၊ အဲဒီလို ေလ့က်င့္ထားသူေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေန႔စဥ္ေတြ႕ေနရလို႔ပါ။

မနက္မိုးလင္းလို႔ အလုပ္သြားရၿပီဆိုရင္ ေျမေအာက္ရထားထဲမွာ လူအမ်ားစုက အကုန္ရုပ္တည္ေတြနဲ႔ခ်ည္းပါ (ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဆင္ေျခ အၿမဲေပးပါတယ္၊ ငါ ေမ့သြားလို႔ပါကြာလို႔…) အဲ… အနည္းစုျဖစ္တဲ့ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ၿပဳံးလို႔ပါ။

ရထားကေန ဘူတာကိုတက္… အျပင္ထြက္ လမ္းေလွ်ာက္ေတာ့လည္း လမ္းမွာ အမ်ားစုက သုတ္သုတ္ သုတ္သုတ္နဲ႔ ေျပးလႊားသြားလို႔ တည္တည္ရွိေနေပမယ့္ အဲဒီထဲမွာေတာ့ အလြန္နည္းတဲ့ အေရအတြက္နဲ႔ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ၿပဳံံးလို႔ပါပဲ။

အဲဒီေတာ့ ၿပဳံးေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ၊ မၿပဳံးေတာ့ေကာ ဘာအေရးလဲကြာလို႔ ေမးလာရင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အေျဖရွိပါတယ္။ ၿပဳံးထားတဲ့ အၿပဳံးပိုင္ရွင္ေတြကို ေတြ႕ရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း ဟိုက္… ငါၿပဳံးဖို႔ ေမ့ေနပါလား၊ ငါရုပ္က ရုပ္တည္ႀကီး(ရုပ္မာႀကီး) ျဖစ္ေနပါလားလို႔ ခ်က္ခ်င္းေတြးမိၿပီး ၿပဳံးဖို႔ သတိရသြားပါတယ္၊ ခ်က္ခ်င္း ဆိုသလို ကၽြန္ေတာ္ တခ်က္ ၿပဳံးလိုက္မိပါတယ္။ အလြန္ကို ေနရထိုင္ရ အရသာ ရွိလိုက္တာဗ်ာ၊ အလုပ္သြားရတာ ပိုေပ်ာ္သြားသလိုပါပဲ။

မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ မနက္မိုးလင္းရင္ ရုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ အိပ္ရာထ၊ ရုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ ရထားစီး၊ ရုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ ရုံးကို၀င္၊ ရုံးခန္းေရာက္လို႔ အေပါင္းအေဖာ္ေတြ႕မွ မဂၤလာပါလို႔ တခ်က္ၿပဳံးၿပီး ႏႈတ္ခြန္းဆက္… ကၽြန္ေတာ္ ရုပ္တည္ႀကီးနဲ႔ အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ ကုန္သြားခဲ့တာပါလား။ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေမ့သြားတာကိုးဗ်ာ။ အမွန္က အဲဒီအခ်ိန္ေလးပဲ တကယ္တမ္း ၿပဳံးမယ္ဆို ၿပဳံးႏိုင္တာဗ်။ မဟုတ္ရင္…။

အဲ… ရုံးက်ေတာ့ ေရာက္တာနဲ႔ အလုပ္ထဲ စ နစ္သြားၿပီး (မ်ားေသာအားျဖင့္) ဘယ္သူမွ မၿပဳံးႏိုင္ေတာ့ပါဘူး၊ အသည္းအသန္ေတြပါပဲ… တခါတေလ အျငင္းအခုံ ျပဳရတာမ်ဳိးေတြ ရွိတဲ့အခါ ပိုလုိ႔ေတာင္ အၿပဳံးအရယ္ နည္းသြားတတ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ အလုပ္မွာသာ ေဇာကပ္လို႔ ၿပဳံးရယ္ဖို႔ကို ေမ့ေနၾကတာကိုးဗ်ာ။

ဒီလိုသာ အၿပဳံးအရယ္ နည္းေနရင္ မ်က္ႏွာေၾကာႀကီးေတြ ရႈံ႕တြ တင္းရင္းေနမယ္၊ အာရုံေၾကာေတြ တအား အားစိုက္ထားရမယ္၊ ေရာဂါအခံရွိသူေတြ ေရာဂါေတြ တိုးတက္လာလို႔ ႏွလုံးတုန္၊ မူးေ၀တာေတြ ျဖစ္လာမယ္ (အထူးသျဖင့္ အသက္ ၄၀ ေက်ာ္လာတဲ့အခါ)၊ အဲဒီ ျဖစ္စဥ္ေတြကို ရင္ဆိုင္ၾကရပါမယ္။

ကၽြန္ေတာ္ ေျပာေနတာက မိန္းမရႊင္လို အလုပ္ျဖစ္ဖို႔ ၿပဳံးရယ္ခိုင္းတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ အဲဒီ အၿပဳံးအရယ္မ်ဳိးကို ဘယ္သူမွ မႏွစ္ၿမိဳ႕ဘူး (မမူးေသးရင္) ဆိုတာလည္း ကၽြန္ေတာ္ သိပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ဆိုလိုတာက သိမ့္သိမ့္ေမြ႕ေမြ႕ ႏူးႏူးညံ့ညံ့ေလး၊ ဂႏၳ၀င္ဆန္ဆန္ေလး၊ နန္းဆန္ဆန္ေလး၊ တေန႔တာကို သာယာေစႏိုင္တဲ့ အၿပဳံးမ်ဳိးကို ေျပာတာပါ။ “မနက္ခင္းေလးမွာ ႏိုးလာခဲ့တယ္… အရင္ဆုံး မင္းကို ေတြးပါတယ္“ ဆိုၿပီး ထူးအိမ္သင္လို ၀မ္းမနည္းဘဲ ၿပဳံးႏိုင္ဖုိ႔ပါ။ သိပ္လွတဲ့ အၿပဳံးမ်ဳိးေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ေျပာခဲ့သလိုပါပဲ… အာရုံစိုက္ အလုပ္လုပ္ရၿပီဆိုရင္ မ်က္ခုံးႏွစ္ခုကို ပူးကပ္သြားေအာင္ စုစည္းအားယူ၊ နဖူးေၾကာေတြ ရႈံ႕တြေနေအာင္လုပ္လို႔ မ်က္ႏွာႀကီးကို မဲ့ရြဲ႕ၿပီး အလုပ္ လုပ္တတ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ… အခုႏွစ္ပိုင္းအတြင္းမွာ ကၽြန္ေတာ့္ ရုပ္ႀကီး မာလို႔ ရင့္ေထာ္သြားတာေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေမ့ေနခဲ့တာကိုး…။

အလုပ္နားရက္ အားရက္ဆုိရင္ေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ၿပဳံးေနတတ္တယ္။ တခါတေလ အြန္လိုင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ အဖြဲ႕က်ေနရင္ အားပါးတရ ရယ္ေမာေနတတ္တယ္။ အဲဒီအခါမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အဖြားအရြယ္ ႏိုင္ငံျခားသူႀကီး ေျပာတာကို ျပန္ၾကားေယာင္လာတယ္၊ ဟုတ္တယ္ေလ… သူတို႔က ႏိုင္ငံအစုံစုံ၊ လူမ်ဳိးအေထြေထြ၊ အေတြ႕အႀကဳံ အဖြယ္ဖြယ္ စုံတကာေစ့ စုံခဲ့ၾကသူေတြကိုး… အလွျမင္တတ္ ၾကည့္တတ္သူေတြကိုးဗ်ာ။

ဘာတဲ့… “မ်ဳိး… မင္း မ်က္ႏွာက ၿပဳံးေနရင္ သိပ္ၾကည့္လို႔ ေကာင္းတယ္၊ မ်က္ႏွာႀကီးကို မႈန္ကုပ္ကုပ္ မလုပ္ထားပါနဲ႔` တဲ့။

ခက္တာက ကၽြန္ေတာ္က ေမ့ေမ့ေနတတ္တယ္၊

ဦးဦးတို႔ ေဒၚေဒၚတို႔ သားကို လွမ္းေတြ႕လို႔ သတိရတဲ့အခါ ၿပဳံးခိုင္းလိုက္ပါဦး… ေနာ္။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ ေမလ ၁၃ ရက္၊ ေသာၾကာေန႔။
ည ၁၀ နာရီ။