ကၽြန္ေတာ္က နာမည္ေက်ာ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး၊ ရုပ္ကလည္း မေခ်ာပါဘူး၊ အေျပာကလည္း မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ္က လူကို လူလို ဆက္ဆံတတ္တယ္၊ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ေျပာတတ္တယ္၊ အခုမွသိသိ ၾကာၾကာကသိသိ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ရွိတတ္တယ္၊ ဒါနဲ႔ပဲ နည္းပညာေခတ္မွာ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ အရင္းနဲ႔ တတိယေျမာက္ အေကာင့္တခုကို ကမၻာေက်ာ္လူမႈကြန္ရက္ ၀က္ဘ္ဆိုက္တခုျဖစ္တဲ့ facebook မွာ လုပ္ၿပီးေနာက္မွာ မိတ္ေဆြေထာင္နဲ႔ခ်ီ ရွိလာခဲ့တယ္။

အစပိုင္းကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကခ်ည္း လိုက္ဖိတ္ထားတာေပါ့ေလ၊ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဖိတ္လိုက္၊ သူတို႔က ဖိတ္လိုက္ေပါ့၊ အခုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဖိတ္တာ ေတာ္ေတာ္ နည္းသြားၿပီး သူမ်ားက ဖိတ္တာ မ်ားမ်ား ျဖစ္လာတယ္။

ဒါက ဇာတ္လမ္းခင္းတာေပါ့ေလ၊ ၾကြားလုံးေပါ့။ တကယ့္ဇာတ္သားက အခုမွ လာမွာ… စိတ္၀င္စားစရာလည္း ေကာင္း၊ အံ့ၾသစရာလည္း ေကာင္းတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ နာမည္ရင္းကို အေဖနဲ႔အေမက ဂရုစိုက္ၿပီး ေသခ်ာေပးခဲ့ၾကတာ၊ ဘုန္းႀကီးေပးတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ေဗဒင္ဆရာေပးတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ မိဘေတြက ေသခ်ာစဥ္းစားၿပီး ေပးခဲ့တာပဲ။ နာမည္မွာ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ဒါက မိဘေတြ ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္က ျပန္ေျပာျပခဲ့လုိ႔ သိတာပါ။ အဓိပၸာယ္ရွိတယ္ဆိုလည္း ရွိတယ္ေပါ့၊ မွတ္ထားလိုက္တာေပါ့။

ေနာက္ နည္းနည္း အသက္ရလာေတာ့ သူမ်ားေတြရဲ႕ နာမည္ေတြ၊ စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းတဲ့ နာမည္ေတြ၊ လွပတဲ့ နာမည္ေတြ၊ အဓိပၸာယ္ျပည့္၀တဲ့ နာမည္ေတြကို စိတ္၀င္စားလာတယ္၊ ရြတ္ၾကည့္တယ္၊ ခံစားၾကည့္တယ္၊ အဓိပၸာယ္ ရွိမရွိၾကည့္တယ္။ ကိုယ့္နာမည္ကိုလည္း ျပန္ေလ့လာၾကည့္မိတယ္။ အမယ္… ငါ့ နာမည္က မဆုိးဘူးေပါ့၊ မိဘေတြကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ရတယ္၊ ေတာ္သားေပါ့။

တခါ နာမည္တခုကိုပဲ ဟုိလူလည္း ဒီနာမည္၊ ဒီလူလည္း ဒီနာမည္၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္လည္း ဒီနာမည္၊ ရုံးစာေရးလည္း ဒီနာမည္၊ ေစ်းသည္လည္း ဒီနာမည္ နာမည္တူေတြ မွည့္တတ္တာ သိလာျပန္ေတာ့ အို႔… နာမည္တခုကို လူအမ်ဳိးမ်ဳိးက ရယူလို႔လည္း ရပါလားေပါ့။ ဒါဆို ငါ့ နာမည္နဲ႔ တျခားလူေတြလည္း ရွိေသးလားေပါ့၊ နာမည္ေတြ ေတြ႕တိုင္း ဖတ္ၾကည့္တယ္၊ စိတ္နဲဲ႔ တိုက္ၾကည့္တယ္၊ နည္းနည္းၾကာလာေတာ့ ဒီလို ေတြးမိျပန္တယ္။ ဟ… ငါ့နာမည္က ရွားပါးထဲကပဲ၊ ငါ့နာမည္နဲ႔ လူက ငါတေယာက္တည္း ရွိတာပါလားေပါ့။

ေသခ်ာတာကေတာ့ တက္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာ ဒီနာမည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တေယာက္တည္း၊ သြားခဲ့ဖူးတဲ့ ရုံးေတြ၊ အလုပ္ေတြမွာ ဒီနာမည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ တေယာက္တည္း၊ ဖတ္ခဲ့ဖူးတဲ့ သတင္းေတြ၊ အတင္းေတြမွာ ဒီနာမည္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တေယာက္တည္း၊ ဟ… ဒါဆို ငါ့နာမည္နဲ႔ငါဟာ ကမၻာေပၚမွာ ငါ တေယာက္တည္းေပါ့၊ ဘာမွသာမဟုတ္တာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အဲဒါေလးကို ဂုဏ္ယူလို႔ မဆုံးဘူး။

ဟဲ ဟဲ… ကၽြန္ေတာ့္နာမည္က မ်ဳိးသာထက္ပါ၊ နာမည္အေၾကာင္း ေတာက္ေလွ်ာက္ေျပာေနၿပီး အခုမွ နာမည္ကို စေျပာတာကို စိတ္မဆိုးပါနဲ႔ေလ…။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ဆင္တူတဲ့ နာမည္ေတြေတာ့ ရွိပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ေရွ႕မွာ ေျပာလာတာက လုံးလုံးတူတာကို ေျပာတာပါ။

ကၽြန္ေတာ့္နာမည္နဲ႔ ဆင္တူတဲ့နာမည္ေတြဆုိရင္ေတာ့ ပိုသတိထားမိတာေပါ့ေလ။ သာထက္ပါတဲ့ စာေရးဆရာ၊ အဆုိေတာ္၊ ေက်ာင္း၊ ဆိုင္ စသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ သိထား၊ မွတ္ထားဖူးပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္ငယ္ငယ္ကေတာ့ အေဖက ေျပာဖူးပါတယ္။ မင္း နာမည္အပါအ၀င္ မင္းညီေရာ၊ ညီမေရာ ငါတို႔ တမိသားစုလုံးနဲ႔ အမည္တူ တျခားမိသားစု တစု ရွိေသးတယ္ကြ၊ ငါ နာေရးေၾကာ္ျငာတခုမွာ ဖတ္လိုက္ရတယ္လို႔ ေျပာဖူးပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အေဖစတယ္လို႔ပဲ မွတ္ပါတယ္။ တခါ အေဖကေတာ့ ငါ့ကို လိမ္ညာေျပာစရာ အေၾကာင္းမရွိေလာက္ပါဘူး၊ တကယ္မ်ား ရွိေနေလသလားလို႔လည္း ထင္မိပါတယ္။

နာမည္တလုံးကိုပဲ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေၾကာင့္ၾကေနခဲ့ဖူးပါတယ္၊ ရူးလို႔ေနခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေကာလိပ္အၿပီးမွာ ဒီစာေရးစားတဲ့အလုပ္နဲ႔ အသက္ေမြးမယ္လို႔ ဆုံးျဖတ္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ကေလာင္နာမည္ ေရြးပါတယ္၊ ဒါကလည္း စာေရးရင္ ကေလာင္နာမည္ ယူရတယ္ဆုိတဲ့ ေရွးက လူႀကီးေတြ ေျပာတာကို ၾကားဖူးနား၀နဲ႔ ေဗဒင္ဆရာႀကီး မင္းသိခၤ ေျပာတဲ့ နာမည္ေပးနည္း နိႆရည္းေတြထဲက နည္းတနည္းနဲ႔ ေပါင္းစပ္လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ ကေလာင္နာမည္တခုကို ယူလိုက္ပါတယ္။

ဟား… ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာေတာ့ အေတာ္ႀကိဳက္သေပါ့ဗ်ာ၊ အေတာ္ေကာင္းတဲ့ နာမည္ပဲလို႔ ထင္တလုံးနဲ႔ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ႀကိဳက္တဲ့ အဲဒီနာမည္ကို နာမည္ေက်ာ္ စာေရးဆရာတဦးကေတာ့ မႀကိဳက္ပါဘူး။ “မင္းႏွယ့္ကြာ… မူရင္းနာမည္ေလးကိုက လွေနတဲ့ဟာ“တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္ရင္းကို သူ႔ဟာသူ ရွိေနေစခ်င္တာပါပဲ။ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္ စာနယ္ဇင္းနယ္ပယ္တြင္း လုပ္ကိုင္ခဲ့စဥ္ နာမည္ေပါင္းမ်ားစြာ ရယူခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့တခါ လက္ရွိအလုပ္မွာလည္း ေခၚရလြယ္ေအာင္ဆိုၿပီး တိုတိုခ်ဳိခ်ဳိ ကိုခ်ဳိဆိုတဲ့ နာမည္ယူျပန္ပါတယ္။

အခုမွ ဇာတ္ရွိန္တင္လိုက္ပါေတာ့မယ္၊ ေစာန ေျပာခဲ့သလို ေဖ့စ္ဘုတ္မွာ သူငယ္ခ်င္းက မ်ားလာေတာ့ ၾကာၾကာက သိလာတဲ့သူေရာ၊ အခုမွ သိတဲ့လူေတြေရာနဲ႔ စကားေတြ ေျပာျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာျဖစ္ေတာ့လည္း ေျပာေပါ့၊ အျပန္အလွန္ ေလးေလးစားစား ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ေပါ့။ အမ်ားစုကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေလးစားရေလာက္တဲ့ လူေတြနဲ႔ ေျပာျဖစ္တာမ်ားကေတာာ့ ကၽြန္ေတာ္ ကံေကာင္းလွတယ္လို႔ပဲ ေျပာရပါေတာ့မယ္၊ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို ကူညီတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ေတြ႕ရပါတယ္။ အခုမွသိ အခုတခါထဲ ကူညီဆိုတာမ်ဳိးက မလြယ္ေလာက္ဘူးဆိုတာကုိ အကူအညီေတြ အမ်ားႀကီးေတာင္းဖူးသလို ျပန္လည္းေပးဖူးတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းႀကီး သိပါတယ္။

ဒီကေန႔ေတာ့ တီတီ(အန္တီကို ကၽြန္ေတာ္က တီတီလို႔ ေခၚတတ္ပါတယ္)တေယာက္က မ်ဳိးသာထက္က မင့္နာမည္ရင္းလားလို႔ ေမးလာပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္က ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက ဟုတ္ရဲ႕လားတဲ့၊ သူ႔မွာလည္း သားေလးတေယာက္ရွိတယ္တဲ့၊ အဲဒီနာမည္ပဲတဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဒီအကြက္က ရိုးလြန္း လွတယ္လို႔ ထင္သြားမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အရင္က ျမန္မာဗီဒီယိုကားေတြ အၾကည့္မ်ားခဲ့သူ မဟုတ္လားဗ်ာ။

ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္၀သီအတိုင္း အရစ္ထပ္ရွည္ပါတယ္။ တီတီရယ္… ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းဘူးဗ်ာလို႔… ကၽြန္ေတာ္က ကမၻာေပၚမွာ ဒီနာမည္နဲ႔လူဟာ ကၽြန္ေတာ္တေယာက္တည္း ရွိတယ္မွတ္ထားတာလို႔… အခုေတာ့ တေယာက္ထက္ပိုတဲ့ လူေတြက ဒီနာမည္ကို သုံးေနၾကပါလားလို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ တီတီက မဟုတ္ပါဘူးတဲ့၊ သူက ေဒၚသာထက္ ေက်ာင္းက ထြက္တာပါတဲ့၊ ဆရာမႀကီးေရာ ေက်ာင္းနာမည္ကိုေရာ သိပ္ႀကိဳက္ပါသတဲ့၊ သားေလးေမြးေတာ့ ေန႔သင့္ နံသင့္ျဖစ္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္နာမည္နဲ႔ ထပ္တူျဖစ္တဲ့ နာမည္ကို ေပးခဲ့တာတဲ့၊ ေသခ်ာ ေျပာျပတယ္။

ကၽြန္ေတာ္က ပုံမွန္ဆို လြယ္လြယ္လက္ခံတတ္သူ မဟုတ္ေပမယ့္ အခုလို ခ်က္က်လက္က် ေျပာလာေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ လက္ခံသြားမိတယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ေဒၚသာထက္ေက်ာင္းကို ကၽြန္ေတာ္သိတဲ့အေၾကာင္း ေျပာရတာေပါ့။ တက္ဖူးလုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေဒၚသာထက္ေက်ာင္း ေက်ာင္းသားေဟာင္းမ်ား ဆရာကန္ေတာ့ပြဲက သတင္းစာထဲမွာ တႏွစ္တေခါက္ေတာ့ အနည္းဆုံး ဖတ္ဖတ္ေနရတာကိုးဗ်ာ၊ ေနာက္ၿပီးတခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေလးစားအားက်ရတဲ့ နာမည္ေက်ာ္ အယ္ဒီတာ၊ စာေရးဆရာ၊ ရုပ္သံတင္ဆက္သူ တေယာက္ကလည္း ေဒၚသာထက္ ေက်ာင္းထြက္တဲ့ဗ်ာ၊ တျခား နာမည္ေက်ာ္ေတြ၊ ရာထူးႀကီးတဲ့သူတခ်ဳိ႕လည္း အဲဒီေက်ာင္းကေန ထြက္တဲ့သူေတြ ရွိသတဲ့၊ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က သိေနတာေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္သိတယ္ဆိုတာကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၊ လွည္းတန္းအလြန္နားကလို႔ေတာ့ သိတယ္၊ ေနရာနဲ႔ အတိအက်သိတာမ်ဳိးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က တီတီ… ေဒၚသာထက္ေက်ာင္းကို ကၽြန္ေတာ္ သိပါတယ္၊ ကမာရြတ္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက မဟုတ္လားလို႔ ေမးလုိက္ေတာ့… မဟုတ္ပါဘူးကြယ္၊ လႈိင္ၿမိဳ႕နယ္ထဲကပါတဲ့…။

ဒါနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္လည္း ထပ္လြဲေနမွာစိုးတာနဲ႔… စကားျဖတ္မွဆိုၿပီး ဟုတ္ကဲ့… တီတီ၊ စကားေျပာလို႔ေတာ့ ေကာင္းပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္ထဲေရာက္ေနလို႔ ေနာက္မွ ေျပာၾကေသးတာေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ့္ အလုပ္မွာေတာ့ ကိုခ်ဳိဆိုတဲ့ နာမည္ကို ယူထားပါတယ္လုိ႔ ေျပာေတာ့…. တီတီက အင္း… ေဒၚသာထက္ေက်ာင္းကလည္း ဦးခ်ဳိလမ္းေပၚမွာ ရွိတာပါတဲ့။

ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္စာတေၾကာင္းက… ဘိုင္ လို႔ ရိုက္ရမယ့္အစား “ဗ်ာ“ လို႔ ျဖစ္သြားပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္… ကၽြန္ေတာ္က နာမည္ေတြကို အစြဲအလန္းႀကီးတာကိုးဗ်ာ။

၂၀၁၁ ခုႏွစ္၊ မတ္လ ၉ ရက္။
သန္းေခါင္ ၀၀၀၀ နာရီ။