ခုတေလာ စာအလြန္ေရးခ်င္ေနၿပီး ဘယ္ကစေရးရမွန္းမသိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အေတြးထဲမွာေတာ့ ဟုတ္တုတ္တုတ္၊ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္း ေရးဖို႔လုပ္ေတာ့ စာတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အေၾကာင္းအရာက မမ်ားျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ခက္ၿပီ…တစ္ခါမွ အခုလို မျဖစ္ဖူးဘူး။ ဒီေတာ့ ခုတေလာ ေတြးေနမိတဲ့ အေတြးေတြကိုပဲ နံပါတ္စဥ္ထိုးလို႔ ခ်ေရးလိုက္ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီစာပုဒ္ဟာ ေၾကာ္ျငာေတာ့ ဆန္ေနမလားမသိပါ။ ကိုယ့္အေတြးနဲ႔ ကိုယ့္အေၾကာင္းေတြ ျဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။

၁။ ရိုးသားမႈ

ရိုးသားမႈကို ဘယ္လို အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆိုရမလဲ မသိ။ လူတုိင္းကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အေကာင္းခ်ည္း ထင္ၾကတာပါပဲ။ ကိုယ့္ေလာက္ သေဘာေကာင္းသူ မရွိ၊ ကုိယ့္ေလာက္ ေစတနာ ထားႏိုင္သူ မရွိ၊ ကိုယ့္ေလာက္ ပြင့္လင္းသူ မရွိ၊ ကိုယ့္ေလာက္ ရိုးသားသူ မရွိ။ ကိုယ့္ဘက္က ၾကည့္ေတာ့ ကိုယ္ဟာ အေတာ္ဆုံး၊ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေနတတ္တာကလဲ သဘာ၀ေတာ့ အက်သား။ ခက္တာက ရိုးသားမႈဆိုတာ ဘာလဲ။ ဒီေတာ့ ရိုးသားမႈကို အဓိပၸာယ္ အရင္ ဖြင့္ဆုိရပါမယ္။

ရိုးသားတယ္ဆိုတာဟာ မလိမ္တာ မညာတာ မညစ္ပတ္တာ မေကာက္က်စ္တာကို ေခၚတာပါ။ အဲဒါေတြ တစ္နည္းမဟုတ္ တစ္နည္း လုပ္တတ္သူက မရိုးသား သူေပါ့။

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ပြင့္လင္းသူ တစ္ေယာက္လို႔ ထင္တာပါပဲ၊ စကားကို ကြယ္ရာမွာ မေျပာပါဘူး။ ေျဗာင္ပဲ ေျပာတတ္ပါတယ္၊ ရင္းႏွီးသူေတြဆိုရင္ ပိုေတာင္ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေျပာပါတယ္။ ဒီေတာ့ အက်ိဳးဆက္က ပထမေတာ့ ခင္ၾကတယ္။ ရိုးသားလို႔ ပြင့္လင္းလို႔…အဲ ေနာက္ေတာ့ မၾကည္ၾကေတာ့ဘူး၊ ဆဲၾကေရာ၊ သိပ္ပြင့္လင္းသြားလို႔လားေတာ့ မသိပါဘူး။ ခက္ေတာ့ ခက္ေနပါၿပီ။ ကံေပါ့။

၂။ ခ်ီးက်ဴးတာ

ကၽြန္ေတာ္က ခ်ီးက်ဴးခံရတာကို သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ ငယ္ငယ္က အေမက ခ်ီးက်ဴးတာကို သိပ္သေဘာက်တယ္။ ငါ့သားက သိပ္ေတာ္တာပဲ ဆုိရင္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ေနလို႔ထိုင္လို႔ မရေအာင္ ေပ်ာ္တာဗ်ာ။ ေက်ာင္းတက္ေတာ့ ဆရာမေတြရဲ႕ ခ်ီးက်ဴးတာကို လိုခ်င္ျပန္ေရာ…စာေတာ္တဲ့ေက်ာင္းသားအုပ္စုထဲပါေတာ့ တစ္ခါတခါ ခ်ီးက်ဴးခံရတာေပါ့။ ေပ်ာ္လိုက္တာဗ်ာ။ ခ်ီးက်ဴးခံရတာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတာပဲေနာ္။ အလုပ္ထဲေရာက္ေတာ့လဲ ဒီလုိပါပဲ…ႀကိဳးစားေတာ့ ဆရာသမားေတြက ခ်ီးက်ဴးျပန္ေရာ …ဒီေတာ့လဲ လုပ္ၿပီးရင္းလုပ္ ႀကိဳးစားၿပီးရင္းႀကိဳးစားေပါ့ဗ်ာ။ ၀န္ထမ္းေကာင္းေလးေပါ့။ အဲဒီလို ခ်ီးက်ဴးတာကို မက္စက္ခဲ့တာပါ။

ကိုယ္တိုင္လဲ သူမ်ားကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္၊ ေထာက္ျပစရာရွိလဲ တပါထဲေထာက္ျပလုိက္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ ကိုယ္က ခ်ီးက်ဴးေပမဲ့ တခ်ိဳ႕က ေနာက္တယ္ ထင္ၾကတယ္။ မခံယူ၀ံ့ၾကဘူး။ တကယ္ကို ခ်ီးက်ဴးပါတယ္လို႔ ေျပာယူရတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လဲ သူတို႔ကိုယ္သူတုိ႔ ႏွိမ့္ခ်လို႔လား(သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ထားလား)မသိ၊ ဒါမွမဟုတ္ ေယာမင္းႀကီးစိတ္ဓာတ္နဲ႔ စိတ္ညစ္ေနလို႔လား မသိ။ ႀကံဳရတာေလးမ်ား ေျပာပါတယ္။

၃။ မွ်တတာ

တခ်ဳိ႕က မွ်တတယ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတရား ရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕က အုပ္စုဖြဲ႕တယ္။ မွန္မွန္မွားမွား မေ၀ခြဲေတာ့ဘူး၊ ကိုယ့္လူလား သူမွန္တယ္…ကိုယ့္အုပ္က မဟုတ္ဘူး လား၊ မွားတယ္..ဒိုးေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္တုန္းကမွ အုပ္မဖြဲ႕ခဲ့ဘူး၊ အုပ္နဲ႔ မေနခဲ့ဘူး။ ဘယ္သူနဲ႔မဆို တည့္ေအာင္ ေပါင္းခဲ့တယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္အလုပ္ကလဲ ရန္သူ မ်ားလို႔ မရဘူး၊ မိတ္ေဆြမ်ားမွ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေခါင္းငုံ႔ခံၿပီးေတာ့လဲ မိတ္ေဆြမဖြဲ႕ခဲ့ဘူး။ ေျပာစရာရွိေျပာတယ္၊ မႀကိဳက္ဘူးထင္ရင္ေတာ့ ေနာက္ မေျပာေတာ့ဘူး။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း ေဆြးေႏြးလို႔ရတဲ့သူနဲ႔ ေဆြးေႏြးတယ္၊ မရဘူးထင္ရင္ မေဆြးေႏြးေတာ့ဘူး။

မွ်တတာကိုေတာ့ ႀကိဳက္ေနတုန္းပဲ။ ကိုယ္တိုင္ မမွ်မတ လုပ္ထားရင္လဲ ကိုယ္ဘက္က ဘယ္ေလာက္ အသာစီးရေနပါေစ ကိုယ္ဘာသာကိုယ္ ေအးေအးသက္သာ ခံစားလို႔ မရေတာ့ဘူး… စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနတာ။ ဒီေတာ့ အခုေနာက္ပိုင္း မမွ်တတာ ဘာမွ မလုပ္ေတာ့ဘူး၊ အရင္ကလဲ မမွ်တတာကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ မလုပ္ခဲ့ပါဘူး၊ အခုေတာ့ ပိုၿပီး သတိထားၿပီး မလုပ္ေတာ့ဘူး။

မွ်တတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ထပ္ၿပီး ရွင္းရရင္ေတာ့ ကိုယ္နဲ႔တန္တဲ့ အခြင့္အေရးကိုယူၿပီး ကိုယ္နဲ႔မတန္တဲ့ အခြင့္အေရးကို မယူတာကို ေျပာတာပါ။ ဒီလိုပဲ တျခား လူရသင့္တဲ့ အခြင့္အေရးကိုလဲ ကိုယ္၏ေစာင္မျခင္း၊ ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္းနဲ႔ ကူညီတာမ်ဳိးလဲ ပါတာေပါ့ေလ။

၄။ မိန္းကေလးကိစၥ

မိန္းကေလးေတြနဲ႔ စကားေျပာတဲ့အခါ ဘယ္ေတာ့မွ သူတို႔အႀကိဳက္ လုိက္မေျပာပါ၊ ကိုယ္ခံစားရတာကုိပဲ ေျပာပါတယ္။ အႀကိဳက္လုိက္ေျပာရင္ သေဘာက်လိမ့္မယ္ ဆိုတာကို သိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို မေျပာခ်င္ပါ။ ဒီေတာ့ တခ်ဳိ႕က စိတ္ဆိုးၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕ကလဲ သေဘာေပါက္တယ္၊ နားလည္ေပးတယ္။ ဒီလူႀကီးက ပါးစပ္ သာ ဆုိးတာ၊ စိတ္ေကာင္းေတာ့ ရွိပါတယ္(ေၾကာ္ျငာ)ဆိုၿပီး တစ္ခါတခါ စကားလာေျပာၾကတယ္။ ကိုယ္ကလဲ အားရက္ နားရက္မွာပဲ စကားေကာင္းေကာင္း ေျပာႏိုင္ေတာ့ စိတ္မေကာင္းဘူး။ အားလုံးကိုေတာ့ ခင္ခင္မင္မင္ ဆက္ဆံေျပာဆုိပါတယ္။

၅။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း

ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္ေလာက္ ပြင့္လင္းၾကသလဲ။ ကိုယ့္ဘက္က ရိုးသားတယ္၊ ပြင့္လင္းတယ္၊ မွ်တတယ္ဆိုၿပီး ႏႈတ္ကခ်ည္း စြတ္ေျပာေနလို႔ ျဖစ္မလား။ ဒါက ကၽြန္ေတာ္ ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္တာပါ။ မိန္းကေလးေတြ အပါအ၀င္ အားလုံးေပါ့ေလ။ တခ်ဳိ႕က အသက္အရြယ္အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ေအာက္ ငယ္ၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕က ကၽြန္ေတာ့္ထက္ ႀကီးတယ္။ ပြင့္လင္းတာေတာ့ ဟုတ္ၿပီ…ဘယ္ေလာက္အထိ ပြင့္လင္းမလဲဆိုတာက ရွိျပန္တယ္။

သိပ္ပြင့္လင္းၿပီး ဒုတ္ထိုးအိုးေပါက္ေတြခ်ည္း လုပ္လို႔ေတာ့မျဖစ္ပါဘူး၊ ေလာကအေရးက ရွိေသးတာကိုးဗ်ာ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစားလိုက္တယ္။ ဟုတ္ၿပီ၊ မေျပာခင္ မေရးခင္ ႏွစ္ခါ၊ သုံးခါ၊ ေလးခါ၊ ငါးခါ ျပန္စဥ္းစားၿပီးမွ ေျပာမယ္၊ ေရးမယ္။ မေျပာဘဲ ေနလို႔ရရင္ မေျပာဘဲေနလိုက္မယ္၊ မေျပာမျဖစ္လို႔ ေျပာခ်င္ရင္ ဒါမွမဟုတ္ သိပ္ယားလုိ႔ ေျပာခ်င္ရင္ ခုနေျပာသလို အႀကိမ္ႀကိမ္စဥ္းစားၿပီးမွေျပာမယ္။ လူ႔ရပ္လူရြာထဲေနေတာ့ မေျပာလို႔ေတာ့ မျဖစ္ေခ်ဘူး၊ ေျပာေတာ့ေျပာရမယ္၊ ဒါဆို ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီဂရီအတိုးအေလွ်ာ့နဲ႔ ပြင့္လင္း ၾကမယ္ေပါ့။

ဘာျဖစ္လို႔ ဒါကို ေရးႀကီးခြင္က်ယ္လုပ္ၿပီး ေျပာသလဲဆုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေျပာသမွ်ဟာ ကိုယ္ကသာ ေမ့ခ်င္ေမ့သြားတတ္တာကိုး၊ ကိုယ့္စကားကို မွတ္သား ထားတဲ့သူေတြ၊ ကိုယ့္စကားကို လုိက္နာက်င့္သုံးတဲ့သူေတြ ရွိခ်င္ရွိႏိုင္တယ္။ ကိုယ့္ကိုခ်စ္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မုန္းလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေလးစားလုိ႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေၾကာက္လို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ခြင္ႀကံဳရင္ ျပန္ႏွိမ့္ဖို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေျပာတဲ့ စကားေတြကို မွတ္ထားၾကတဲ့သူေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က ေျပာခဲ့တာေပါ့၊ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းႀကီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ ေျပာဆုိတာမ်ဳိးထက္စာရင္ ကိုယ့္စကားကိုယ္တာ၀န္ယူရမယ္၊ ကိုယ့္စကားေၾကာင့္ တျခား တစ္ေယာက္၊ တစ္ဖြဲ႕မွာ အက်ဳိးရွိ၊ အက်ဳိးမဲ့့ျဖစ္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္ၿပီး ေျပာဆိုႏိုင္ၾကဖုိ႔ အေၾကာင္းျဖစ္ပါတယ္။

၆။ ဘာသာတရားကိစၥ

ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဆုံးစြန္ ကိစၥေတြ လုပ္ၾကတယ္၊ အရသာအရွိဆံုး အစားအေသာက္ကို စားတယ္၊ အေကာင္းဆုံးတံဆိပ္နဲ႔ အ၀တ္အစားကို ၀တ္တယ္၊ အေကာင္းဆုံး ကားလုိ႔ထင္တဲ့ ကားကို စီးတယ္၊ အေကာင္းဆုံးေလေၾကာင္းလုိင္းက လက္မွတ္နဲ႔ ခရီးသြားတယ္၊ အေကာင္းဆုံးဟိုတယ္မွာ တည္းခ်င္တယ္ စသျဖင့္ေပါ့ေလ… ကိုယ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ အေကာင္းဆုံးကိုပဲ လုပ္ခ်င္ ရခ်င္ ခံစားခ်င္ၾကတယ္။ အဲဒီရဲ႕ ဟိုမွာဘက္မွာ ဘာရွိသလဲ…ခုနဟာေတြ မရွိေတာ့ဘူး။

ဟုတ္တယ္ေလ…မိုက္ကယ္လ္ဂ်က္ဆင္ အေကာင္းဆုံးေတြ စားတာ၊ ေသာက္တာ၊ နဲဗားလန္းၿခံႀကီးနဲဲ႔ေနတာ…ေဟာ ေနာက္ေတာ့ ရုတ္တရက္ေသတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ မ်က္စိေရွ႕မွာ စစ္ပြဲေတြဖန္တီးလိုက္တဲ့ အေမရိကန္သမၼတ ေဂ်ာ့ဘုရွ္နဲ႔ ၿဗိတိန္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ တိုနီဘလဲ…ဒိုးသြားၿပီ၊ အဘိုးႀကီးေတြ ျဖစ္သြားၿပီ။ တစ္ေခတ္ကေတာ့ တကယ့္ဆရာႀကီးေတြေပါ့။ ျမန္မာဗုဒၵဘာသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြ ေဟာတဲ့တရားေတြမွာလဲ ဒါမ်ဳိးေတြ မၿမဲတာေတြ၊ အနိစၥသေဘာေတြ ကၽြန္ေတာ္ အမ်ားႀကီးနာဖူးပါတယ္။

ဟုိတစ္ေန႔ကေတာ့ တိဗက္က ဘုန္းေတာ္ႀကီး ဒလိုင္ လားမားကို တီဗီအင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာေမးတယ္၊ “ဘုန္းေတာ္ႀကီး အခုကမၻာႀကီးဟာ ပ်က္စီးဆုံးရႈံးမႈေတြ သိပ္မ်ားတယ္၊ ဆူနာမီျဖစ္တယ္၊ မုန္တိုင္း တုိက္တယ္၊ ငလ်င္ေတြ လႈပ္တယ္၊ မီးေတာင္ ေပါက္တယ္၊ လူေတြ သိန္းခ်ီ ေသတယ္၊ ခုေနာက္ဆုံး ျမစ္ထဲမွာ ေရနံေတြ ဖိတ္တယ္၊ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္သလဲ ဘုရား“လို႔ ေမးတယ္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက “ဒါေတြဟာ ေခတၱခဏျဖစ္တာေတြပါကြာ“လို႔ ေျဖၿပီး ဒီေန႔ေခတ္ ကမၻာႀကီး ဟာ အရင္ ႏွစ္ ၁၀၀၊ ႏွစ္ ၂၀၀ ကထက္စာရင္ အမ်ားႀကီး ေကာင္းလာပါၿပီလို႔ လားမားႀကီးက ျပန္ေျဖပါတယ္။

ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြက အနိစၥ၊ မၿမဲဘူးလို႔ ေဟာပါတယ္၊ လားမားႀကီးက ခဏပါလို႔ ေျပာပါတယ္။ လူသိန္းခ်ီေသတာကိုေတာင္ ေခတၱခဏပါ၊ ၿပီးေတာ့လဲ ၿပီးသြားတာပါပဲလို႔ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈ၊ ဆုံးရႈံးမႈ၊ အနိမ့္အျမင့္ အတက္အက်ေတြဟာ ပိုေတာင္ ခဏျဖစ္ေသးတာေပါ့၊ အၿမဲမဟုတ္ဘူးေပါ့။ ဒီအေျခခံေလးကို ကၽြန္ေတာ္ သေဘာေပါက္ လုိက္ပါတယ္။ ဘာသာတရား အေျခခံလို႔ ဆိုခ်င္တာပါ။

အနိစၥေနာက္က ဒုကၡကိုေတာ့ အဖ်ားအနားပဲ သိပါတယ္။ ထဲထဲ၀င္၀င္ မသိေသးပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ႀကီးေနတုန္း၊ ခဏခဏ ႀကီးမိတုန္းပါ။ အခြင့္အေရးရလိုက္တာနဲ႔ ဒုကၡလို႔ မျမင္ေတာ့ဘဲ လိုခ်င္တာ(ေလာဘ)၊ မရရင္စိတ္ဆိုးတာ(ေဒါသ)၊ တစ္ခါတေလ လိုခ်င္တဲ့ ေလာဘစိတ္မ်ားၿပီး၊ ဒါမွမဟုတ္ ေဒါသထြက္ၿပီး ဘာမွမဟုတ္တဲ့ ကိစၥေလးေတြမွာ အမွန္အမွား ခြဲျခားမသိတာ(ေမာဟ) ဒါမွမဟုတ္ ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ေတာ့ဘဲ ေတြေ၀တာ(ေမာဟ)ေတြလဲ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖစ္ေနတုန္းပါ။

အဆိုးဆုံးတစ္ခုကေတာ့ ငါကြ ဆိုတဲ့ (အတၱ)ဆိုတာကို မပယ္ႏိုင္ေသးတာပါပဲ၊ ငါလုပ္တာ၊ ကၽြန္ေတာ္လုပ္တာေလ၊ ကၽြန္ေတာ္ေျပာတာေပါ့၊ ဒါ ကၽြန္ေတာ္ ေရးတာေလ လို႔ ေျပာရင္း ခ်ီးက်ဴးခံခ်င္လိုက္၊ ဂုဏ္ယူလိုက္၊ ေပ်ာ္လိုက္၊ ၀မ္းနည္းလိုက္၊ စိတ္ဆိုးလိုက္နဲ႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးပါပဲ၊ သူရူးတစ္ေယာက္လို ကၽြန္ေတာ္ဟာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ျဖစ္ေနတုန္းပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အနတၱဆိုတာ ျမင္ဖို႔ေ၀းစြ၊ ဘယ္နားေနမွန္းေတာင္ မသိပါဘူး။ ကိုယ့္အတၱေတြနဲ႔ ကိုယ္နပန္းလုံး ၿပံဳးလုိက္မဲ့လိုက္ ဖုံးလိုက္ခြာလိုက္ ရႈံးလိုက္မာလိုက္ ထင္တိုင္းႀကဲေနတုန္းေပါ့။

၇။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာမွလုပ္ၾကမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဥပမာ ေနာက္ ၆ လ ၾကာရင္ ေသမယ္ဆိုရင္ ဘာေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွ မရွိေတာ့တာမို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘာလုပ္ၾကမလဲ။ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္နဲ႔ ေသသြားမွာလား။ မေသခင္ အခ်ိန္ေလးမွာ ရသမွ် ဆိုးမိုက္ဦးမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ မေသခင္ ရိကၡာယူတယ္ဆိုၿပီး ေလာကီ စည္းစိမ္ေတြကို အတင္းအဓမၼ ခံစားၾကမွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ မိသားစုေတြ သိုက္သိုက္၀န္း၀န္းနဲ႔ တစ္ေနကုန္ ၀မ္းနည္းပူေဆြးေနၾကမွာလား။

ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ သက္တမ္းေစ့ေတာ့ ေနရမွာပါေလဆိုၿပီး ရုန္းကန္လႈပ္ရွားေနၾကတာ မဟုတ္လား။ ပညာေတြတတ္ဖို႔၊ ႀကီးပြား ခ်မ္းသာဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္လဲ အမ်ားေကာင္းက်ဳိး ေဆာင္ရြက္လိုလို႔ ေနေနၾကတာပါပဲ၊ ကိုယ့္ရည္မွန္းခ်က္ကေလးနဲ႔ကိုယ္ ကိုယ့္ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေလးနဲ႔ကိုယ္ ႀကိဳးစားၾက ေပ်ာ္ေအာင္ေနၾကတာပဲ မဟုတ္လား။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္သာ မရွိေတာ့ရင္ ဘာမွလုပ္ၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကလဲ အေရးႀကီးေန ျပန္ပါတယ္။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွာက ေလာကီေရးရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ေလာကုတၱရာေရးရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဆိုၿပီးေတာ့လဲ ရွိျပန္ပါတယ္။ ေလာကီေရးရာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကေတာ့ တခ်ဳိ႕လဲ ႀကီးႀကီးမားမား ေမွ်ာ္လင့္ မထားပါဘဲနဲ႔ ေပါက္ေရာက္သြားတာေတြ ရွိျပန္ပါတယ္။ ဥပမာ တခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာသူေတြဆိုရင္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျဖစ္လာသူေတြရွိသလို အရည္အခ်င္းလဲရွိ အႀကိမ္ႀကိမ္လဲ ႀကိဳးစားပါရက္နဲ႔ ဘယ္ေသာအခါမွ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္ မျဖစ္ခဲ့ရသူေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ျမန္မာရာဇ၀င္မွာ ဆိုရင္ “မရြယ္ဘဲ ေစာ္ကဲ မင္းျဖစ္“ဆိုတဲ့ စကားပုံေတာင္ ရွိပါတယ္။ လက္ရွိႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ကို ၾကည့္ပါ။

ေလာကုတၱရာကေတာ့ ဒီလိုမဟုတ္ပါဘူး၊ တကယ္ကို ရည္မွန္းခ်က္ႀကီးႀကီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးႀကီး ထားရသလို တကယ္တမ္းလဲ က်ားကုတ္က်ားခဲ ဇြဲသန္သန္နဲ႔ လုပ္မွျဖစ္တာမ်ဳိးပါ။ ေလာကုတၱရာ ရည္မွန္းခ်က္ ထားသူမ်ားက်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို ေလးစားဖုိ႔ေကာင္းပါတယ္။ ဥပမာ အရွင္ဆႏၶာဓိက ဆိုရင္ ရဟန္းျဖစ္ခ်င္ လို႔ကို ရဟန္းျပဳတာလို႔ သိရပါတယ္။

တခ်ဳိ႕ေတာ့ ရွိပါတယ္၊ လင္ေသ၊ သားဆုံး၊ စီးပြားေတြ ပ်က္ၿပီး ဒုကၡေရာက္ေနလို႔ ဘာသာတရား အဆုံးအမ အားကိုးနဲ႔ ေနေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ေျပာင္းလဲ ေနထိုင္ လာသူေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ေတြက တကယ္တမ္း သံေ၀ဂ ရၿပီးကာမွ ရည္မွန္းခ်က္ ႀကီးႀကီးနဲ႔ ႀကိဳးစားတာမ်ဳိး မဟုတ္ခဲ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္လာၾကပါဘူး။ ေလာကုတၱရာ ရည္မွန္းခ်က္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္က ပိုႀကီးတာမို႔ ပါရမီေတာင္ အဆစ္ထည့္ရမလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဆက္ဆက္ေသာ ပါရမီပါသူ ရွိသူမ်ားသာ အခုလဲ ႀကိဳးစားၾကတယ္၊ ေနာင္လဲႀကိဳးစားၾကတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္။

ဒါေတြက လတ္တေလာ စိတ္ထဲမွာ ရွိေနတာေတြ အၿမဲေတြးမိေနတာေလးကို ေရးခ်လိုက္တာပါ၊ စဥ္းစားဆင္ျခင္ ၾကည့္ၾကပါကုန္။ က်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ ခင္ဗ်ာ။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေမလ ၂၂ ရက္၊ စေနည ၁၀ နာရီခြဲ။