လန္ဒန္ၿမိဳ႕ေရာက္ကတည္းက သြားခ်င္တဲ့ေနရာေတြထဲမွာ Madame Tussauds လည္းပါတယ္။ သူက ကမၻာေက်ာ္အႏုပညာရွင္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြ၊ ေကာင္းျခင္း ဆုိးျခင္းေတြနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္တဲ့ သမုိင္း၀င္ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ အားကစားသမားေတြနဲ႔ တျခားနယ္ပယ္က ထင္ရွားတဲ့သူေတြကုိ သူတုိ႔ပုံစံတူ၊ အရြယ္တူ ဖေယာင္းရုပ္ေတြကုိ ျပဳလုပ္ျပသထားတဲ့ေနရာပါ။

သမၼတအုိဘားမားနဲ႔ ဇနီးမီရွဲလ္ အိုဘားမားကုိ ေတြ႕ရမယ္၊ အင္ဂ်လီနာ ဂ်ဳိလီကို ေတြ႕ရမယ္၊ ၿဗိတိသွ်ဘုရင္မႀကီးလည္း ေတြ႕မယ္ဆုိေတာ့ စိတ္လႈပ္ရွားရတယ္။ လန္ဒန္ေရာက္စ ဒုတိယပတ္ေလာက္မွာပဲ သြားခဲ့ေပမဲ့ လက္မွတ္ႀကိဳမ၀ယ္ဘဲ ျပတိုက္ေရာက္မွ လက္မွတ္၀ယ္မယ္ဆိုရင္ ၂ နာရီခြဲေလာက္ တန္းစီရမယ္ဆုိတာေၾကာင့္ ေနာင္မွပဲ ၾကည့္တာေပါ့ဆုိၿပီး ျပန္ခဲ့ဖူးပါတယ္။

တန္းစီၿပီးလက္မွတ္၀ယ္ေနတဲ့သူေတြကုိေတာ့ အဲဒီတုန္းက ေႏြရာသီ ရာသီဥတုေကာင္းခ်ိန္မုိ႔ အသက္ ၂၀ ေလာက္အရြယ္ စကပ္တုိတုိနဲ႔ ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ က ဂၽြမ္းေတြထုိးျပ၊ ကျပေနတာကုိ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ တန္းစီၿပီးလက္မွတ္၀ယ္သူေတြ မပ်င္းရေအာင္ ျပတိုက္ကပဲ စီစဥ္ ကခိုင္းေလသလား၊ ေကာင္မေလးကပဲ ပါေဖာမင့္သေဘာ လာကေနသလားဆုိတာကုိေတာ့ မသိခဲ့ပါ။

ဒီတစ္ေခါက္ကေတာ့ လက္မွတ္ကုိ အြန္လိုင္းကေန ၃ ရက္ႀကိဳ၀ယ္လုိက္တာမုိ႔ အဆင္ေျပပါတယ္၊ လက္မွတ္ကို ၄ ေနရာ Madame Tussauds, London Eye, London Dungeon, SEALIFE Aquarium သြားဖုိ႔၀ယ္လုိက္တာမုိ႔ discount ေတြရေပမဲ့ ေပါင္ ၅၆ ေလာက္ေတာ့ ေျမာက္သြားျပန္ပါတယ္။

Madame Tussauds က ျပင္သစ္သူပါ၊ သူ႔ဆရာဖေယာင္း၀ိဇၨာ Dr. Philippe Curtius ဆီက ဒီဖေယာင္းရုပ္ထု လုပ္တဲ့အတတ္ကုိ တတ္ေျမာက္ခဲ့တယ္၊ ျပင္သစ္-အဂၤလိပ္စစ္ပြဲအတြင္း ၿဗိတိန္ကုိ ေရာက္လာခဲ့ၿပီး သူ႔ဆရာဆီက အေမြရတဲ့ အရုပ္ေတြေရာ သူကိုယ္တုိင္ လုပ္ထားတဲ့ အရုပ္ေတြကုိေရာ ၿမိဳ႕ေတြမွာ လွည့္လည္ျပသခဲ့ၿပီး ေနာက္ဆုံးမေတာ့ အခုျပတိုက္ တည္ေထာင္ျဖစ္တာပါပဲ။ ျပတုိက္အျဖစ္ ၁၈၃၅ ခုႏွစ္ေလာက္ကတည္းက စတင္တည္ေထာင္ခဲ့တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။

အခုေတာ့ ကမၻာတစ္၀န္းက Amsterdam, Berlin, Las Vegas, New York City, Hong Kong, Shanghai, Washington, D.C. နဲ႔ Hollywood မွာလည္း ျပတုိက္ခြဲေတြ ရွိေနပါၿပီ။

ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၂ ရက္ မနက္ ၁၀ နာရီအတြက္ လက္မွတ္၀ယ္ထားေတာ့ ကုိးနာရီခြဲအေရာက္လာရပါတယ္။ Jubilee လိုင္းေျမေအာက္ရထားစီးၿပီး Baker Street မွာ ဆင္းရပါတယ္။ ဘူတာကထြက္တာနဲ႔ နာမည္ေက်ာ္ စုံေထာက္၀တၳဳေရးဆရာ ဆာ အာသာ ကုိနင္ဒြိဳင္းရဲ႕ စေကာ့တလန္ယာ့ဒ္စုံေထာက္ႀကီး ရွားေလာ့ဒ္ဟုမ္းရဲ႕ လူႏွစ္ရပ္စာ ရုပ္တုႀကီးရွိပါတယ္။ ဘူတာကေန မီတာ ၁၀၀ ေလာက္ေလွ်ာက္လုိက္ရင္ပဲ ျပတိုက္ထဲ၀င္ဖုိ႔တန္းစီလုိ႔ရပါၿပီ။

၀င္ေပါက္က ၁၊ ၂၊ ၃၊ ၄ ဆုိၿပီး ေလးေပါက္ရွိပါတယ္။ တယ္လီဖုန္း ဒါမွမဟုတ္ အင္တာနက္ကေန လက္မွတ္၀ယ္ထားရင္ ၃၊ ၄ မွာ တန္းစီ၊ VIP ဆိုရင္ နံပါတ္ ၂ က ၀င္၊ အခုမွ လက္မွတ္၀ယ္မွာဆုိရင္ေတာ့ နံပါတ္ ၁ ေပါက္က ၀င္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

တန္းစီရင္းနဲ႔ ကိုယ့္လုိတစ္ေယာက္တည္းလာသူ ဘယ္သူရွိသလဲလုိ႔ မ်က္စိကစားရပါတယ္။ ေတြ႕တာကေတာ့ မိသားစုလိုက္ (ကေလးငယ္ေတြအပါအ၀င္)၊ သူငယ္ခ်င္းအုပ္စုလုိက္နဲ႔ စုံတြဲေတြပါပဲ။ တစ္ေယာက္ထဲလာတဲ့သူ ေတြ႕ပါေစလုိ႔ မေန႔ညကတည္းက ဘုရားထံပါးမွာ ဆုေတာင္းထားခဲ့ပါတယ္။ ျပတိုက္ထဲ ဘယ္ေလာက္ေနရမယ္ဆုိတာ အခ်ိန္ကန္႔သတ္ထားတာမ်ဳိး ေသခ်ာမရွိေပမဲ့ တစ္နာရီတစ္ခါ လူေတြသြင္းေနတာဆုိေတာ့ တစ္နာရီေလာက္ပဲ အခ်ိန္ရမယ္လုိ႔ ေတြးထားပါတယ္။ မနက္ ၁၀ နာရီမွာ စ၀င္တဲ့သူေတြဆုိေတာ့ အဲဒီေန႔ရဲ႕ အေစာဆုံး ျပတုိက္ထဲ၀င္တဲ့အဖြဲ႕ေပါ့။

ဒီမွာ တစ္ခု စဥ္းစားထားမိတာက ျပတုိက္ထဲက နာမည္ေက်ာ္ေတြ၊ ကမၻာေက်ာ္ေတြ၊ သမိုင္း၀င္ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ အမွတ္တရဓာတ္ပုံရိုက္တာမွာ ျမန္ျမန္ထက္ထက္ ရုိက္ႏိုင္ပါမွ ဖေယာင္းရုပ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ရုိက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သေဘာေကာင္းပုံရတဲ့လူ လုိက္ရွာၿပီး ရုိက္ခိုင္းေနရင္ေတာ့ ဘယ္လုိမွ ဓာတ္ပုံမ်ားမ်ား ရုိက္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ေတာ့ ႀကိဳေတြးထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ့္လုိပဲ တစ္ကုိယ္တည္းလာတဲ့လူမ်ဳိးကုိ ေတြ႕ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းထားတာပါ။

တစ္ေယာက္တည္း သမားဆုိရင္ ပထမ မိတ္ဖြဲ႕လုိက္မယ္၊ ၿပီးရင္ ငါတုိ႔တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ဓာတ္ပုံရုိက္ေပးၾကရေအာင္လုိ႔ စည္းရုံးၾကည့္မယ္၊ လက္ခံရင္ေတာ့ အိုေကၿပီလုိ႔ စိတ္ထဲေတြးထားပါတယ္။

ဒီမွာတစ္ခုေျပာစရာရွိတာက ကမၻာေက်ာ္ေတြနဲ႔အတူတြဲၿပီး အမွတ္တရဓာတ္ပုံရုိက္ျဖစ္ဖုိ႔ပဲ စိတ္ကူးရွိခဲ့ပါတယ္။ ဖေယာင္းရုပ္ေတြကို သက္ရွိထင္ရွားရွိသူ၊ ကြယ္လြန္သြားၿပီးသူေတြနဲ႔ ခၽြတ္စြပ္တူေအာင္ ဘယ္လုိထုထား၊ လုပ္ထားသလဲဆုိတာကို ေလ့လာဖုိ႔၊ ကိုင္တြယ္ၾကည့္ရႈဖုိ႔ စိတ္ကူးမရွိခဲ့ရိုးအမွန္ပါ။

သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြကို ငါ(ကၽြန္ေတာ္) အဲဒီကုိေရာက္ခဲ့တယ္၊ ဒီလိုဓာတ္ပုံေတြ ရုိက္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိပဲ ျပခ်င္(ၾကြားခ်င္)တာပါ။ ၀င္ေပါက္ ၃၊ ၄ မွာ တန္းစီခဲ့ေပမဲ့ အြန္လိုင္းကေန ၀ယ္ထားတာမုိ႔ VIP အေပါက္မွာ လက္မွတ္လဲရပါတယ္။ ေလးေနရာစာ၀ယ္ထားတာမုိ႔ လက္မွတ္ေလးေစာင္လုံးတစ္ခါတည္း ထုတ္ေပးလိုက္ပါတယ္။ ျပတုိက္အေၾကာင္းရွင္းျပထားတဲ့ ကတ္တေလာက္စာအုပ္၀ယ္ဦးမလားလုိ႔ ေမးတာကို မ၀ယ္ေတာ့ပါဘူး၊ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္လုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။

အဲဒီမွာပဲ ကိုယ့္ေနာက္က တစ္ေယာက္ေက်ာ္မွာ တစ္ေယာက္ထဲလာပုံေပၚတဲ့ အမ်ဳိးသမီးတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕လုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ စကားမစျဖစ္ေသးဘဲ ဓာတ္ေလွကားနဲ႔ ျပတိုက္အေပၚထပ္ကုိ အရင္တက္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီကမွေစာင့္ၿပီး ေမးမယ္လုိ႔လုပ္ထားခဲ့ေပမဲ့ သူ႔ကုိ ျပန္ရွာတာ မေတြ႕ေတာ့ပါဘူး။

အင္း…မတတ္ႏိုင္ဘူးေလ၊ ဒီလုိပဲ အဆင္ေျပသလုိ ရုိက္တာေပါ့ဆုိၿပီး အထဲ၀င္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒရူးဘယ္ရီမိုးကုိ စေတြ႕ေတာ့ တစ္ပုံရိုက္၊ တစ္ခါ လူတစ္ေယာက္ကုိ ရွာ၊ ဒရူးဘယ္ရီမုိးနား ကိုယ္ကကပ္ၿပီး သူ႔ကုိ တစ္ပုံရုိက္ခုိင္း။ သိပ္ေတာ့ အဆင္မေျပဘူး။

တစ္ခါ ဒီဘက္ထြက္လာေတာ့ အုိး..ေတြ႕ၿပီ။

“ခင္ဗ်ား…တစ္ေယာက္တည္းလား“

“ဟင္..ဟုတ္တယ္“

“ဒီလုိပါ၊ ကၽြန္ေတာ္လည္း တစ္ေယာက္ထဲ လာတာေလ၊ ဓာတ္ပုံရိုက္ရတာ အဆင္မေျပဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္လွည့္စီ ရုိက္ၾကရင္ ေကာင္းမလားလုိ႔…။ ကၽြန္ေတာ့္နာမည္က မ်ဳိး ပါ“

“အို႔…ကၽြန္မက ကရင္ ပါ“

“ဟုတ္ကဲ့..ေတြ႕ရတာ ၀မ္းသာပါတယ္“

“ကၽြန္မလည္း ၀မ္းသာပါတယ္“

“ဒါဆုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္က စရုိက္မလဲ၊ အင္း….ဟုိမွာ ေဒးဗစ္ဘက္ခမ္း…၊ ကဲ ခင္ဗ်ား သူ႔နားသြား…ခင္ဗ်ား ကင္မရာ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ေပး“

“ဒီဘက္က စၾကမယ္ေလ၊ အင္း ဒါက ဘယ္သူပါလိမ့္၊ ရွင္သိလား သူ႔ကုိ..“

“ေတြ႕ေတာ့ ေတြ႕ဖူးသလိုပဲဗ်၊ အင္း ဘယ္သူပါလိမ့္ဗ်ာ“

တကယ္ေျပာရရင္ သူထုိးျပလုိက္တဲ့လူက ကိုယ့္အိမ္ေဘးက လူလည္း မဟုတ္၊ ဒါေပမဲ့ ခပ္ညံ့ညံ့ထဲက ထင္လုိ႔ ပညာစမ္းတာလား မသိဘူးလုိ႔ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ေတြးလုိက္ေသးတယ္။ စဥ္းစားတယ္၊ မရဘူး။ အဲ…တစ္ခုရွိတာက ေစာေစာပိုင္းထုထားတဲ့ ဖေယာင္းရုပ္ေတြမွာ ဒီကမၻာေက်ာ္ အႏုပညာရွင္ေတြက ငယ္ေနၾကတယ္ဗ်။ တခ်ဳိ႕ကုိ ကိုယ္ကလည္း ဒီဘက္ေခတ္ရုပ္ေတြနဲ႔ပဲ ရင္းႏွီးေတာ့၊ တစ္ခါ ျပတိုက္ကလည္း မီးကုိ အေမွာင္ကဲၿပီး ကစားထားေတာ့ အရုပ္ေတြနဲ႔ လူေတြနဲ႔ တစ္ခါတေလ မခ်ိတ္ဆက္မိဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဒါနဲ႔…ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဘယ္လုိမွ စဥ္းစားမရတဲ့အဆုံး ရုပ္တုေနာက္က နံရံနိမ့္ေလးမွာ ကပ္ထားတဲ့စာကုိ ဖတ္ၿပီး…

“ဟား…ဂၽြန္ထရာ ဘုိလ္တာဗ်၊ နာမည္ႀကီးပဲ…။ ဒါေၾကာင့္ ေတြ႕ဖူးပါတယ္ထင္ေနတာ။ ခင္ဗ်ား သူ႔ကုိ သိတယ္မုိ႔လား“

သူကပဲ ကိုယ့္ေလာက္ အသိမိတ္ေဆြ မေပါလုိ႔လား။ ဒါမွမဟုတ္ စာဖတ္အား၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္အား နည္းလုိ႔လားမသိဘူး။ သူေလးက ေခါင္းခါတယ္။ အင္း…ကုိယ့္ေလာက္ မေတာ္သူေလးေပပဲလုိ႔ စိတ္ထဲႀကိတ္ေတြးၿပီး ကိုယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အားရသြားတယ္။ ဟဲ ဟဲ…ငါက သူ႔ထက္ ဗဟုသုတအရာမွာ သာေနတာပဲလုိ႔ ထင္တစ္လုံးကုိ ခ်က္ခ်င္းထုတ္လုိက္မိတယ္။ ေနာက္တစ္ကြက္မွာေတာ့ သူ႔ကုိ ျပန္ေလးစားသြားရတယ္။ မိန္းမေတြ ဥာဏ္ထက္တယ္ဆိုတာ လက္ေတြ႕မုိ႔ ယုံသြားပါတယ္။

“ဒီမွာ…ကၽြန္မကင္မရာကုိ ရွင္ကေတာက္ေလွ်ာက္ယူထားၿပီး ရုိက္၊ ကၽြန္မက ရွင့္ကင္မရာကုိ ယူထားၿပီး ရုိက္ေပးမယ္ဟုတ္လား။ အျပင္ထြက္ေတာ့မွ ကင္မရာျပန္လဲလုိက္ေပါ့။ ေနာ္…။ ကဲ ကဲ..အဲဒီႏွစ္ေယာက္ၾကားထဲ ရပ္လိုက္…ဒီဘက္ နည္းနည္းတုိး…၊ ဟုတ္ၿပီ..ၿပံဳးလုိက္စမ္းပါ“

အမယ္ သူက ေတာက္ေလွ်ာက္ႀကီးကုိ ရင္းရင္းႏွီးႏွီး စီမံခန္႔ခြဲေနေတာ့တာပါလား။ ကုိယ္က မင္းသား၊ သူက ဒါရိုက္တာ ဒီလုိလားလုိ႔ ကိုယ့္စိတ္ထဲ ေတြးလိုက္မိတယ္။ အဲဒီမွာ ေလးစားသြားတာပါပဲ။ တင္းတင္းရင္းရင္းနဲ႔ လိုအပ္သလုိ ေျပာတာ။ သူေျပာတာ တစ္ခုမွ အပုိမပါသလုိ၊ လုိေနတာလည္း မရွိဘူး။

ကိုယ္ေတြးထားတာက ကိုယ္ရုိက္ခ်င္တဲ့ နာမည္ေက်ာ္ေတြ႕ရင္ ကိုယ္က “ကဲ…တစ္ပုံေလာက္ လုပ္ပါဦး“ဆုိၿပီး သူ႔ကုိ ကုိယ့္ကင္မရာ ေပးလုိက္မယ္၊ သူက ရိုက္ေပးေပါ့၊ ၿပီးရင္ ကုိယ့္ကင္မရာ ကိုယ့္ျပန္ေပး။ အဲ…သူက တစ္ခါ “ကဲ…ကၽြန္မကုိ သူနဲ႔ ရုိက္ေပးဦး“ဆုိရင္ ကုိယ့္က သူ႔ကင္မရာေလးယူၿပီး ရုိက္ေပးလုိက္မယ္။ ဒါပဲ။ ကိုယ္ေတြးထားတာက သူနဲ႔ကိုယ္ မလွမ္းမကမ္းမွာ အတူရွိေနမယ္၊ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဓာတ္ပုံရုိက္ေပးမယ္၊ ဓာတ္ပုံရုိက္ေဖာ္ေပါ့။

အခုေတာ့…ၾကည့္စမ္း၊ သူစဥ္းစားတာက ဘယ္ေလာက္လက္ေတြ႕က်သလဲ၊ ကင္မရာျပန္ေပးစရာမလုိဘူး၊ ကင္မရာလဲေနစရာလည္း မလုိဘူး။ ေတာက္ေလွ်ာက္ရုိက္ေန။ ဓာတ္ပုံတစ္ပုံခ်င္းစီမွာ အခ်ိန္ ၃၀ စကၠန္႔ေလာက္ သက္သာသြားတယ္။ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့အႀကံလဲ၊ ငါ့မွာ ဘာလုိ႔ဒီအႀကံ မထြက္တာလဲ။ ကိုယ့္ဘာသာ စိတ္မေကာင္းေတာင္ ျဖစ္သြားတယ္။

တစ္ခါ ဓာတ္ပုံ ပုံ ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္ သူက ကုိယ့္ကုိ ရုိက္ေပးတဲ့အထဲမွာ ဓာတ္ပုံ ပုံ ၁၀၀ စာေလာက္မွာ သူက “မ်ဳိး…ၿပံဳးပါ“ “နည္းနည္းေလး ၿပံဳးလိုက္ပါ“လုိ႔ အၿမဲေျပာပါတယ္။ ဒါကုိၾကည့္ရင္ သူက ၀တ္ေက်တန္းေက် ဓာတ္ပုံရိုက္တာ မဟုတ္ဘူး၊ ပုံတုိင္းကုိ သူ အေကာင္းဆုံး အတတ္ႏုိင္ဆုံး ရိုက္ေပးေနတာ၊ အဲဒီမွာ သူ႔ကုိ ေလးစားသြားတာပါပဲ။

ကုိယ္ကေတာ့ “မင္းက သူ႔ထက္ ပုိလွပါတယ္“လုိ႔ သူတြဲရုိက္တဲ့ ဖေယာင္းရုပ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး ႏွစ္ခါေလာက္ေျပာတာကလြဲလုိ႔ သူ႔ကုိ ဓာတ္ပုံရုိက္တဲ့အခါ ကုိယ္ကခ်ည္း ၿပံဳးေနခဲ့တာပါ။

ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူက လွတယ္ေလ။

ဒီလုိနဲ႔ပဲ သူရယ္ ကိုယ္ရယ္ ကမၻာေက်ာ္ေတြရယ္ Madame Tussauds ထဲမွာ တစ္နာရီေလာက္ ေတြ႕ဆုံခဲ့ၾကပါေတာ့တယ္။

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ ၂၅ ရက္။ နံနက္ ၁၀ နာရီခြဲ။